Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Handel

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Handel

Fakturowanie mac os

Fakturowanie mac os

Faktury VAT służą do dokumentowania zawieranych transakcji, stąd wystawia je każde przedsiębiorstwo. Używany program do zarządzania firmą powinien być nie tylko intuicyjny, ale jednocześnie mieć wiele dodatkowych funkcji, które skrócą czas potrzebny do przygotowania dowodów księgowych i obsługi kontrahentów. Wybierane narzędzie musi być przede wszystkim kompatybilne z używanym systemem operacyjnym.

System mac os współpracuje tylko z wybranymi programami. Na szczęście Afaktury.pl powstał z myślą o właścicielach sprzętu marki Apple oraz oprogramowań Windows. Co ważne, system jest w pełni intuicyjny i bezpieczny. Stanowi bardzo ważny dodatek w każdym przedsiębiorstwie bez względu na jego specyfikę. Jak wybrać odpowiednie narzędzie i jakie funkcje zasługują na szczególną uwagę?

Fakturowanie mac os - jak odbywa się proces przygotowania dokumentów? 

Aby wystawiać faktury i inne dokumenty, trzeba w pierwszej kolejności uzyskać dostęp do systemu. Przedsiębiorca może podjąć się tego zadania samodzielnie, ale istnieje również opcja stworzenia subkont dla pracowników albo księgowej. Konta dodatkowe mogą mieć ograniczony dostęp albo przypisanych konkretnych klientów, co jeszcze bardziej usprawnia cały proces zarządzania firmą i obsługi kontrahentów. Po uzyskaniu dostępu przychodzi czas na sprawdzenie menu i odszukanie faktury VAT. To najczęściej wystawiany dokument, stąd znajduje się na samej górze listy. Część danych uzupełnia się w pełni automatycznie, jak na przykład data, miejsce wystawienia oraz numer zgodny z preferencjami właściciela konta głównego (numerację można zmienić w ustawieniach). Mimo iż data jest wpisywana automatycznie, przedsiębiorca ma prawo ją zmienić na wcześniejszą albo późniejszą. Takie działanie nie zajmuje dużo czasu i pozwala na dopasowanie dokumentu do potrzeb obu stron.
 

W dalszej kolejności należy wprowadzić dane kontrahenta. Jeżeli jest on stałym zleceniodawcą, wszystkie potrzebne informacje powinny znajdywać się w bazie klientów. W przypadku nowych odbiorców dane są pobierane szybko i sprawnie z bazy GUS. Dodajmy jeszcze, że dane sprzedawcy również pojawiają się automatycznie, ale o tym, jakie informacje widnieją na fakturze, decyduje przedsiębiorca. Ma prawo wzbogacić dokument w adres do strony internetowej, adres e-mail czy numer kontaktowy. Takie dodatki można wprowadzić na stałe i powielać na wszystkich dokumentach.

Kolejnym krokiem jest wpisanie informacji o sprzedawanym towarze albo świadczonej usłudze. Produkt może zostać wybrane z bazy połączonej z magazynem – wtedy wszystkie informacje wpisują się automatycznie, chociaż przedsiębiorca ma możliwość modyfikowania ceny i dopasowania jej do możliwości i wcześniejszych ustaleń. Innym sposobem jest ręczne wpisywanie potrzebnych danych, a w tym jednostkę miary, ilość, nazwę towaru czy usługi, a także cenę netto. Kwota podatku VAT oraz wartość brutto i końcowa kwota do zapłaty są obliczane automatycznie. 

Ostatnie informacje, jakie powinny znaleźć się na fakturze to sposób płatności oraz termin, w jakim należy uregulować należność. Wystarczy numer konta i kwota, aby odbiorca wiedział, ile ma czasu i w jaki sposób powinien zapłacić za towary czy usługi. 

Fakturowanie mac os - funkcje ułatwiające przygotowanie dokumentów

Fakturowanie nie należy do zadań skomplikowanych, ale dobry program do wystawiania dokumentów i zarządzania firmą jeszcze ułatwia cały proces przygotowania dokumentów. Oprócz dostępnych baz kontrahentów i towarów można skorzystać także z opcji przygotowania faktur cyklicznych i walutowych. Pierwsza grupa jest dedykowana przedsiębiorcom, którzy regularnie zamawiają te same produkty czy usługi, a faktury są wystawiane na tę samą wartość i mają jednakowy termin płatności.

Druga opcja dostępna w Afkatury.pl to faktury walutowe dedykowane dla zagranicznych kontrahentów, którzy współpracują z firmą. Oferowanie asortymentu czy usług poza Polskę nie budzi zaskoczenia, jednak dokumenty powinny zostać wystawione w języku ojczystym odbiorcy. Jeżeli nie ma go w menu, najlepszym rozwiązaniem jest wybór języka angielskiego. W Afaktury.pl widnieje aż 31 języków. Wszystkie czynności polegające na zmianie języka i waluty nie zajmują dużo czasu, a pozwalają wywołać bardzo dobre wrażenie u odbiorcy.
 

W tym miejscu warto też wspomnieć o factoringu, a dokładnie finansowaniu faktur. Przy pomocy firm zajmujących się finansowaniem zobowiązań przedsiębiorstwo zyskuje płatność za fakturę w ciągu kilku minut, a kontrahent wpłaca należność do tej firmy. W taki sposób można zadbać o płynność finansową, brak problemów z zapłatą wynagrodzeń czy uregulowaniem zobowiązań wobec urzędów. Ta opcja jest szczególnie przydatna, gdy przedsiębiorca przewiduje długi czas płatności. Oczekiwanie na pieniądze jest w stanie wpędzić firmę w poważne kłopoty finansowe, stąd warto tego uniknąć i korzystać z factoringu. 

Aby zarządzanie firmą i przygotowanie dokumentów odbywało się szybko i sprawnie, należy zwrócić uwagę na opcję konwertowania dowodów. Oferty handlowe czy zamówienia można zmienić w faktury, a uzyskane informacje wykorzystać w raportach, statystykach czy analizach pozwalających na podejmowanie ważnych decyzji o firmie, a także wprowadzanie koniecznych zmian. Co ważne, analizy mogą dotyczyć zarówno przychodów, jak i kosztów, a także innych wartości. 

Fakturowanie mac os online - kilka słów podsumowania

Wystawianie faktur to jeden z obowiązków każdego przedsiębiorcy. Korzystanie z dobrego programu do zarządzania firmą i przygotowania potrzebnych dokumentów jest bardzo istotne, gdyż usprawnia cały proces i pozwala uniknąć błędów. Dodatkowe funkcje odgrywają bardzo ważną rolę. W programie można wygenerować raport JPK uzupełniany w celach podatkowych i dostarczany do Urzędu Skarbowego.
 

Afaktury.pl ułatwia sprawdzanie statusu dokumentów, kontrolowanie płatności, a także wykonywanie inwentaryzacji nie tylko na zakończenie roku, ale w dowolnym momencie. Przedsiębiorca ma możliwość wysyłania SMS z programu, śledzenia historii zmian dokumentu oraz konfiguracji e-mail. Opcji jest bardzo wiele, trzeba tylko wiedzieć, jak z nich korzystać. 

Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.