Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Finanse

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Sprzedaż

Program do ofertowania CRM

Program do ofertowania CRM

 Przygotowanie estetycznych dokumentów jest niezbędne do budowania dobrej relacji z kontrahentami. Na ofertach, fakturach, zamówieniach i dokumentach magazynowych nie może zabraknąć niezbędnych informacji, ale warto pomyśleć również o dodatkach, które sprawią, że dokumenty będą prezentować się oryginalnie i ułatwią nawiązanie bardzo dobrej relacji pomiędzy właścicielem firmy a kontrahentami. CRM odgrywa dużą rolę w całym procesie sprzedaży i jest bardzo efektownym wsparciem dla handlowców.

Co ciekawe to dodatek, który nie tylko przyspiesza przygotowanie dokumentów, ale jednocześnie ułatwia pracę użytkowników i jest wykorzystywany jako komfortowa baza ofert. Wsparcie z poziomu programu jest bardzo istotne, gdyż w trakcie ofertowania może się wkraść sporo błędów, które niejednokrotnie przyczyniają się do zmiany podejścia klientów. CRM pozwoli uniknąć problemów i pomyłek, ale na co jeszcze warto zwrócić uwagę wybierając narzędzie do ofertowania?

Program do ofertowania CRM - jak ułatwić pracę przedsiębiorcy?

Ofertowanie polega na przygotowaniu estetycznego i spójnego dokumentu, który zawiera wszystkie kluczowe informacje niezbędne dla potencjalnego klienta. Oprócz specyfiki towaru oferta handlowa musi zawierać dane sprzedawcy oraz nabywcy, numer dowodu, datę oraz opcjonalnie termin wykonania. Program do ofertowania CRM zdecydowanie uławia pracę przedsiębiorcy i ogranicza ilość występujących błędów. 

Przygotowanie oferty w sprawnie działającym programie jest doskonałą alternatywą do robienia tego we własnym zakresie przy pomocy dostępnych narzędzi. W drugim przypadku po zapisaniu oferty na dysku czy skrzynce mailowej można o niej zapomnieć, dodatkowo nie zawiera aktualnych danych, a pracownicy czasem nawet nie wiedzą o jej istnieniu. Wybierając wersję elektroniczną, wszystkie informacje są zgodne z aktualnymi cenami umieszczonymi w systemie, każda z zatrudnionych osób ma do niej dostęp, co pozwala uniknąć dezinformacji oraz podawania klientom błędnych danych.
 

Dzięki sprawnemu kreatorowi dokumentów wszystkie oferty wysyłane do kontrahentów są jednolite i zawierają potrzebne informacje. W taki sposób można zachować spójność oraz wprowadzić wszystkie potrzebne dane. Program do ofertowania CRM  pozwala zaoszczędzić sporo czasu, gdyż wiele danych zapisanych w systemie automatycznie pojawia się w wybranych rubrykach.

Dobrze dobrane narzędzie do ofertowania jest ważne także w przypadku, gdy jeden kontrahent jest obsługiwany przez kilku pracowników. Jeśli w systemie nie widnieje jednolity dokument przesyłany do wszystkich klientów, ryzyko wysłania niewłaściwej oferty z innymi stawkami jest bardzo wysokie. Nie trzeba dodawać, że takie działanie jest nieprofesjonalne, a nawet naraża firmę na straty. Wszystkich błędów i nieporozumień można uniknąć, dzięki właściwemu programowi do ofertowania. 

Program do ofertowania CRM - na jakie funkcje zwrócić uwagę?

Zacznijmy od tego, że program do ofertowania jest wszechstronnym narzędziem używanym przez przedsiębiorców do zarządzania firmą i przygotowania dokumentów dla kontrahentów. Aby nie marnować czasu na wpisywanie wszystkich potrzebnych danych, program ma możliwość uzupełnienia baz danych. Jedna z nich dotyczy oferowanych towarów oraz usług, a druga kontrahentów. W przypadku pierwszej z nich baza jest kompatybilna z panelem magazyn, uzupełnianym na bieżąco przez pracowników. W bazie wpisuje się wszystkie potrzebne informacje dotyczące produktu, a wśród nich cenę, jednostkę miary, kwotę podatku i inne. Przy ofertowaniu wystarczy wybrać odpowiednią pozycję, a następnie zatwierdzić – wszystkie potrzebne dane pojawiają się automatycznie na dokumencie.
 

Baza kontrahentów również odgrywa ważną rolę w przygotowaniu dokumentów. Informacje o kliencie są uzyskiwane z GUS, przedsiębiorca musi dysponować jedynie numerem NIP. Takie działanie przyczynia się do uniknięcia błędów i oczywiście gwarantuje sporą oszczędność czasu. Warto korzystać z takich dodatków.
 

Trudno wyobrazić sobie sprawnie działającą firmę bez kontroli płatności od kontrahentów, dlatego lista dokumentów, a w niej wszystkie potrzebne informacje o statusie danej transakcji jest bardzo ważna. W dostępnych programach do ofertowania stosuje się oznaczenia w różnych kolorach. W Afaktury.pl zielony oznacza opłaconą fakturę, a czerwony to dla przedsiębiorcy znak, że kontrahent zwleka z płatnością. Dodatkowo przy opóźnionych płatnościach pojawia się symbol dzwonka – nietrudno go zauważyć, co powinno skłonić firmę do odpowiedniego działania. Co można zrobić?

Program do ofertowania CRM  powinien umożliwiać wysłanie wiadomości mailowej do kontrahenta, który nie zapłacił za fakturę i przypomnienie mu o terminie płatności. Innym rozwiązaniem jest współpraca z firmą windykacyjną. W przypadku wielu klientów to jedyny sposób na odzyskanie pieniędzy za wykonaną usługę czy przesłane towary. Całe szczęście wszystkie działania odbywają się intuicyjnie i nie wymagają zbyt wiele czasu. 

Możliwość zmiany języka jest bardzo istotna dla każdego przedsiębiorcy, który skupia uwagę na prowadzeniu biznesu na arenie międzynarodowej. Oprócz języka zmienia się także i walutę. 

Warto też zwrócić uwagę na wzbogacenie dokumentów w oryginalne i ciekawe elementy, takie jak pieczęć firmowa czy logo – przyciągają wzrok i zapadają w pamięci klientów. 

Program do ofertowania CRM — kilka słów podsumowania

Wybór programu do ofertowania CRM nie należy do łatwych zadań, jednak po sprawdzeniu wszystkich funkcji przedsiębiorca zyskuje pewność, że jego firma będzie zarządzana przy pomocy nowoczesnego systemu, który zawiera wszystkie potrzebne dane, raporty i statystyki. Oszczędność czasu jest bardzo ważna, a jest możliwa nie tylko dzięki bazom kontrahentów i towarów, ale również możliwości zmiany oferty handlowej w fakturę, zamówienie czy rachunek. Wszystkie działania zajmują kilka sekund, co zdecydowanie upraszcza pracę przedsiębiorcy i sprawia, że prowadzenie firmy staje się przyjemnością, a nie obowiązkiem. 


 

Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.