Korekta do rachunku
Wystawiając rachunek nigdy nie mamy pewności, że jest poprawnie wystawiony lub, że nie będzie trzeba nanieść zmian. Jeżeli zdarzy się taka sytuacja to jedynym wyjściem jest wystawienie korekty do rachunku.
Kiedy wystawia się korektę do rachunku?
Rachunek korygujący wystawia się w momencie kiedy:
- dane Sprzedawcy lub nabywcy są błędne
- źle został nadany numer rachunku lub daty
- Niepoprawnie został wpisany termin lub sposób płatności
- Zmiana jest w ilości lub cenie sprzedawanego towaru lub usługi
Należy pamiętać, że korektę obowiązkowo trzeba przekazać kontrahentowi oraz zaksięgować.
Jak wystawić rachunek korygujący
Wystawiając rachunki w programie online do rachunków, zrobienie korekty nie będzie
skomplikowane. W liście rachunków widoczne są wszystkie rachunki. W tym też miejscu
dostępne są funkcje i ułatwienia, takie jak:
- dane na temat numeru dokumentu i kontrahenta
- możliwość drukowania i wysyłki mailem
- Oznaczenie płatności, wysyłka przypomnienia, status
- Operacje na dokumencie, czyli wystawianie rachunku podobnego czy właśnie zrobienia
korekty
Naciskając ikonkę K z kolumny operacje na dokumencie otworzy się wystawianie rachunku
korygującego. Wszystkie dane z rachunku zostaną automatycznie zaciągnięte z pierwotnego
dokumentu. Pojawią się dane sprzedawcy i nabywcy, numer korekty jak i numer rachunku,
którego dotyczy korekta, wszystkie obowiązkowe daty. System zaciągnie również tabelkę
zatytułowaną przed korektą, w której będzie nazwa towaru/usługi, ilośc i cena.
Jako, że na rachunku nie widnieje vat, cena netto i brutto to tychże informacji nie ma również
na korekcie.
Dane, które obowiązkowo należy umieścić na rachunku korygującym to:
- dane sprzedawcy i nabywcy
- Numer dokumentu korekty jak i numer rachunku, który korygujemy
- Daty korekty oraz daty rachunku
- Tabelka przed korektą i po korekcie
- Termin i sposób płatności lub zwrotu
Bardzo ważnym elementem w korekcie jest opisanie przyczyny korekty.
W zależności od przyczyny wystawienia korekty, dane na korekcie poprawia się w
następujący sposób.
Jeżeli przyczyną jest: błędny nr rachunku, numeru konta, daty, dane sprzedawcy lub
nabywcy, zmiana terminu lub sposobu płatności to kasujemy błędne dane i wpisujemy nowe.
Natomiast jeżeli błąd znajduje się w tabeli to literką K umieszczamy błędną pozycje w tabeli
po korekcie i nanosimy poprawne wartości.
Warto pamiętać, mimo że błąd znajduje się w innym miejscu niż nazwa produktu lub cena to
zawsze należy utworzyć tabelkę po korekcie poprzez naciśnięcie K w każdym wierszu w
tabeli przed korektą ale nie wpisujemy żadnych zmian.
Rachunek korygujący pdf wzór
Korekta rachunku jest tak samo ważnym dokumentem jak rachunek czy faktura. Należy go
zaksięgować i dostarczyć kontrahentowi w tym samym celu.
Rachunek korygujący można wydrukować i podpisać. W programie do fakturowania
afaktury.pl drukuje się przez uprzednie utworzenie pdf. Czyli kliknąć należy Utwórz pdf z
menu podczas tworzenia korekty lub Drukuj z lity dokumentów rachunki korygujące.
Otworzy się okienko z przyciskiem Utwórz pdf. Zanim się jednak kliknie warto zaznaczyć
opcje, które mają znaleźć się na pdf. Do wyboru mamy:
- pokazanie podpisów na wydruku
- QRCode I QRCode płatności
- Termin zapłaty oraz datę w terminie zapłaty
- Status dokumentu oraz pole ze statusem produktu
- Pole procedury sprzedaży oraz GTU
- Podsumowanie ilości jak i kwotę słownie
- Pokazywanie wartości walutowych
- Wyświetlenie informacji o czynnym płatniku vat i vat EU
W tym samym oknie wyboru możemy zmienić język dokumentu.
Gdy już wszystkie opcje, które nas interesują mamy zaznaczone klikamy przycisk Utwórz
pdf. Otworzy się właściwy dokument korekty rachunku w pdf, który to z menu pdf można
wydrukować.
Jak wysłać emailem rachunek korygujący
Program do wystawiania korekt rachunków posiada możliwość wysłania mailem zaraz po
zapisaniu dokumentu. Ta funkcja przyspieszy dostarczenie korekty do klienta oraz
księgowości. Brak limitu wysyłki pozwoli na wielokrotne wysłanie jednego dokumentu do
różnych odbiorców. Procedura wysłania jest niezwykle prosta i szybka.
Służy do tego przycisk Wyślij w liście dokumentów lub Wyślij dokument w menu w edycji
korekty. Niezależnie od miejsca, w którym rozpoczniemy wysyłkę otworzy się okienko, w
którym znajduje się wiersz do wpisania adresu mailowego odbiorcy. Po zatwierdzeniu
przyciskiem Wyślij korekta rachunku trafia pod wskazany adres.
Warto zauważyć opcje, które można wybrać i umieścić na wysyłanym dokumencie.
Jest ich ok 20, m.in można pokazać pole na podpisy, QRCode jak i QRCode płatności, termin
zapłaty, datę w terminie zapłaty, podsumowanie ilości, kwotę słownie, opcje walutowe itd.
Wybór dotyczy również typu dokumentu. Można wybrać czy korekta rachunku ma się wysłać
w dwóch egzemplarzach, oryginał lub kopia oraz duplikat.
Zalety programu do faktur online z możliwością tworzenia korekt
Program online do tworzenia korekt rachunków, faktur, proform to proste ułatwienie
generowania dokumentów, które mogą wydawać się trudne. Jednak posiadając afaktury.pl
zrobienie korekty rachunku jest szybkie i wygodne. Każdy dokumentów można zapisać i
przekonwertować w inny. Tak jak na przykład do zapisanego rachunku jednym kliknięciem
stworzyć można korektę tego rachunku. Po zapisaniu dokumentu przechowywany jest w
liście korekt, gdzie w każdym momencie można go podejrzeć, z edytować, wydrukować,
wysłać czy zrobić ewidencje korekt rachunków. Jako, że program jest online, czyli
internetowy, poprzez zalogowanie się do indywidualnego konta, dostęp jest z każdego
urządzenia czy to z komputera stacjonarnego, laptopa, telefonu. Program do faktur i
rachunków online jest responsywny to też wielkość urządzenia nie ma znaczenia. Każdy
szablon faktury, korekty rachunku czy innego dokumentu dostępny jest dosłownie w zasięgu
ręki.
Oprócz łatwego dostępu program z korektami posiada bardzo rozbudowaną funkcjonalność,
gdzie można wybrać ulubiony szablon pdf, zapisać swoje dane oraz dane kontrachentów,
sprzedawane towary i usługi wraz z cenami i dostępną ilością.
Często pożądaną funkcją jest tłumaczenie dokumentu na języki obce.
Jak łatwo przetłumaczyć dokument korekty rachunku
Tłumaczenie dokumentu jest często pożądana funkcją. Rachunek korektę można w bardzo
prosty sposób przetłumaczyć, nawet nie znając języka. W momencie generowania pdf,
zarówno czy chcemy wysłać czy wydrukować, dostępny jest wybór tłumaczenia.
Tłumaczenie może być w jednym języku bądź w dwóch.
W afaktury.pl wybrać można jedno z poniższych:
słowackie, francuskie, holenderskie, czeskie, bułgarskie, włoskie, hiszpańskie, szwedzkie,
litewskie, portugalskie, rosyjskie, hindi, białoruskie, ukraińskie, chińskie, chorwackie,
tureckie, łotewskie, estońskie, norweskie, greckie, afrykanerskie, rumuńskie, słoweńskie,
japońskie, kazahskie, duńskie, węgierskie, fińskie, litewsko-angielskie, polsko-bułgarskie,
polsko-hiszpańskie, polsko-szwedzkie, angielsko-niemieckie, polsko-portugalskie,
bułgarsko-słowackie, angielsko-rumuńskie, polsko-włoskie, polsko-duńskie, polsko-chińskie,
polsko-czeskie.
Korekta rachunku - jak wygląda wydruk PDF?