Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Firma

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Firma

Jak uzyskać dostęp do PUE firmy?

Jak uzyskać dostęp do PUE firmy?
PUE to specjalna platforma przeznaczona dla przedsiębiorców oraz osób prywatnych.
W celu rejestracji należy wybrać jeden z czterech sposobów, czyli wykorzystać login i hasło do PUE ZUS, profil zaufany, podpis kwalifikowany albo bankowość internetową.
Każdy z wymienionych sposobów jest nie tylko szybki, ale i bezpieczny, a zalety korzystania z platformy przemawiają za wykonaniem kilku niezbędnych kroków.

W jaki sposób uzyskać dostęp do PUE firmy?

Rejestracja do PUE, czyli Platformy Usług Elektronicznych wymaga dostępu do Internetu. Zainteresowana osoba wchodzi na stronę internetową www.zus.pl i klika „Zarejestruj w PUE”. Dostępnych jest kilka opcji rejestracji, dlatego można wybrać najbardziej atrakcyjne rozwiązanie.

Na stronie internetowej pojawi się opcja:
- Dla Ciebie,
- Dla przedsiębiorców,
- Dla firm.

Po dokonaniu wyboru trzeba wskazać metodę rejestracji. Jak już wspomniano, korzysta się z narzędzi umożliwiających weryfikację tożsamości, dlatego do założenia konta nie trzeba nawet wychodzić z domu.
Wymagane jest wypełnienie formularza rejestracyjnego, który zawiera szereg podstawowych danych (niektóre dane uzupełnią się w sposób automatyczny).

Jeśli wnioskodawca nie dysponuje Profilem Zaufanym, bankowością internetową i  pozostałymi narzędziami wykorzystywanymi do rejestracji, ma prawo zgłosić się do placówki ZUS w terminie nieprzekraczającym 7 dni od rejestracji. W placówce należy okazać dowód osobisty, po czym profil w PUE zostanie pomyślnie założony.
W trakcie rejestracji trzeba wskazać jeden z kanałów komunikacji. Mowa o adresie e-mail albo numerze telefonu. Wymaga się, aby dane były unikalne, czyli w przypadku innego konta założonego na te same dane można spodziewać się automatycznego odrzucenia rejestracji. Potrzebny jest jeden numer telefonu na jeden e-mail.

Wymagane jest hasło umożliwiające logowanie do własnego profilu. Na jedno hasło składa się co najmniej 8 znaków. W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa stosuje się małe oraz duże litery, cyfry i znaki specjalne. W haśle nie może znaleźć się imię, nazwisko oraz data urodzenia – to zbyt oczywiste dane, które można łatwo rozszyfrować oraz wykorzystać profil do nieuczciwych celów.

Kolejnym krokiem do uzyskanie dostępu jest zapoznanie się z regulaminem. Po przeczytaniu wszystkich punktów trzeba zaznaczyć checkbox z informacją „Zapoznałem się z Regulaminem”. Wszystkie czynności potwierdza się przyciskiem „Zarejestruj profil”.
Login do portalu PUE ZUS zostaje przekazany na jeden z wybranych w trakcie rejestracji kanałów. Chodzi o wiadomość przekazaną na adres e-mail albo numer telefonu.

Jak uzyskać dostęp do PUE firmy w skrócie

Uzyskanie dostępu do PUE firmy nie należy do skomplikowanych. Trzeba jednak widzieć, jakie są opcje i jakie czynności trzeba wykonać, żeby ukończyć pomyślnie rejestrację. W trakcie wypełniania wniosku trzeba wpisać informacje we wszystkich polach oznaczonych czerwoną gwiazdką (bez tego dokument nie trafi do weryfikacji). Wymagane jest używanie oryginalnego numeru telefonu oraz adresu e-mail. Jeśli podane informacje widnieją już w systemie, na ekranie pojawi się informacja „Numer e-mail został już przypisany do innego profilu PUE. Podaj inny adres e-mail albo zmień wybór na numer telefonu komórkowego”.

Kiedy rejestracja zostanie zakończona, wnioskodawca ma 7 dni na potwierdzenie własnej tożsamości w jednej z placówek ZUS funkcjonujących na terenie naszego kraju. Wymagany jest dokument tożsamości, a dane muszą pokrywać się z informacjami podanymi w trakcie logowania na stronie. Pracownik potwierdza autentyczność profilu i przypisuje poszczególne role. Na koniec konto PUE zostanie określone, jako zaufane.

Drugą opcją uzyskania dostępu do ZUS PUE jest wykorzystanie Profilu Zaufanego. Identyfikacja elektroniczna zdecydowanie skraca czas potrzebny do wykonania wszystkich formalności. W trakcie rejestracji profilu należy wyświetlić elektroniczny formularz, wybrane dane pojawią się automatycznie, a wnioskodawca nie jest w stanie ich modyfikować. Resztę trzeba uzupełnić samodzielnie.

Zamiast profilu zaufanego potwierdzenie tożsamości może odbyć się poprzez e-dowód. W tym przypadku wymagane jest wpisanie 6-cyfrowego numeru CA oraz 4-cyfrowego numeru PIN. Wybrane dane zostaną uzupełnione automatycznie, a pozostałe pola oznaczone gwiazdką należy szybko uzupełnić. Trzeba koniecznie ustalić hasło oraz podpisać elektronicznie.

Najmniej formalności trzeba spełnić w trakcie rejestracji przy pomocy logowania i ustawienia profilu. Należy zacząć od wypełnienia formularza elektronicznego, a następnie wybrać hasło.
Uzyskanie dostępu z wykorzystaniem bankowości elektronicznej nie jest skomplikowane. Ta opcja jest dostępna dla klientów ING Bank, Citi handlowy, BOŚ Bank. Po zarejestrowaniu profilu trzeba wpisać kod weryfikacyjny, które uzyskuje się na adres e-mail albo wybrany numer konta.

Kto może uzyskać dostęp do PUE?

Rejestracja profilu na portalu PUE ZUS jest przeznaczona dla osób fizycznych. Z tego względu przedsiębiorcy, którzy mają zarejestrowaną działalność gospodarczą, spotkają się z automatycznym wpisaniem „Płatnik” do konto PUE ZUS. Jest to uwarunkowane wpisaniem do zgłoszenia tych samych danych, które widnieją w zgłoszeniu płatnika składek (między innymi NIP).
Płatnik składek ma również możliwość nadania innej osobie fizycznej (mowa o księgowej, pracownikowi biura rachunkowego i innym osobom) uprawnień do zarządzania profilem PUE ZUS przedsiębiorcy. Jeśli płatnik składek jest osobą prawną albo jednostką organizacyjną, która nie ma osobowości prawnej,nie może samodzielnie dokonać rejestracji i musi skorzystać z pomocy przedstawicieli. Innym rozwiązaniem jest udzielenie pełnomocnictwa osobie fizycznej.

Przedsiębiorca, który nie ma profilu na PUE ZUS może szybko założyć konto. W dalszej kolejności należy zgłosić się do najbliższej jednostki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, okazać dokument tożsamości oraz pełnomocnictwo i dopiero później korzystać z dostępu do profilu firmy.
Podmiot, który ma już profil na PUE ZUS musi dostarczyć jedynie pełnomocnictwo.
Wzór dokumentu można znaleźć na stronie internetowej ZUS (wzory formularzy) albo przygotować go we własnym zakresie.




Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.