Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Handel

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Handel

Kreator ofert handlowych

Kreator ofert handlowych

Ofertowanie to działanie, które wymaga sporego zaangażowania, ale przynosi doskonałe efekty. Przede wszystkim trzeba zadbać o dokładne przedstawienie sprzedawanych towarów albo świadczonych usług. Ważne, żeby oprócz ważnych informacji zadbać o nienaganny wygląd dokumentu i wzbogacenie go w logo czy znak firmowy, żeby stał się dla odbiorcy bardziej rozpoznawalny i oryginalny.

Jeszcze zanim przedsiębiorca albo pracownik zacznie przygotowanie oferty, powinien dokładnie sprawdzić potencjalnego klienta, przekonać się, jakie są jego potrzeby oraz co wzbudzi jego zainteresowanie. Nie można przygotować jednej oferty i wysłać jej do wszystkich klientów, gdyż zauważą oni, że przedstawiane towary czy usługi nie są dla nich przydatne i bardzo szybko stracą zainteresowanie. 

Kreator ofert handlowych – jak stworzyć atrakcyjny dokument?

Korzystając z kreatora ofert handlowych, można stworzyć bardzo estetyczne dokumenty, które pozwolą nawiązać długoterminową współpracę z klientami. Dzięki informacjom zawartym w ofercie odbiorca zapoznaje się z atrakcyjnymi towarami czy przydatnymi usługami, które okażą się dla niego ważne albo staną się doskonałym nabytkiem dla firmy czy osoby prywatnej. 

Kiedy oferta jest przygotowywana przy pomocy dobrego programu, wiele działań odbywa się intuicyjnie, a nawet automatycznie. Wystarczy wybrać z menu potrzebny dokument, czyli w tym wypadku ofertę. Następnie rozwijają się puste pola, które trzeba uzupełnić potrzebnymi informacjami. Podaje się dane klienta, można wprowadzić jego logo czy znak firmowy, gdyż jest to bardzo dobrze odbierane przez odbiorców. Informacje o numerze, data oraz dane sprzedawcy pojawiają się w pełni automatycznie, co oszczędza sporo czasu i stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnego przygotowania dokumentów. Korzystając z kreatora, można także uniknąć błędów, które pojawią się w trakcie ręcznego wpisywania wszystkich danych.
 

Podstawowe informacje są już uzupełnione, dlatego kolejnym krokiem jest wpisanie produktów czy usług, które są przedmiotem oferty. Jeśli w programie  jest baza towarów i usług przygotowanie dokumentu odbywa się szybko i sprawnie. Należy jedynie wskazać konkretne pozycje, ale możliwa jest również edycja widniejących cen czy ilości. Wszystkie działania odbywają się intuicyjnie i nie zajmują dużo czasu. 

Kolejnym krokiem w przygotowaniu dokumentu jest zawarcie bardziej szczegółowego opisu przedstawianych towarów bądź usług. Krótka specyfika i przede wszystkim zalety związane z jego stosowaniem czy posiadaniem. Odpowiednie słownictwo i podkreślenie mocnych stron sprawią, że potencjalny klient będzie odczuwał silną potrzebę nawiązania współpracy.

Warto wspomnieć też kilka słów o sprzedawcy, czyli pokrótce opisać historię powstania firmy, wymienić uzyskane certyfikaty czy dyplomy. Takie działania pozwolą na zdobycie zaufania, co w ostateczności przyczyni się do odniesienia sukcesu.

 Kreator ofert handlowych – co jeszcze warto wiedzieć o ofercie?

Oferta handlowa to bardzo charakterystyczny dokument, gdyż liczy się każdy znak, każda informacja i każde wprowadzone zdjęcie. W pierwszej kolejności należy zadbać o poprawę ortografię, gramatykę i nienaganny styl. Cały dokument musi być napisany językiem korzyści, bez zbędnych danych technicznych i skomplikowanych wyrażeń. Takie działanie nie będzie potraktowane jako profesjonale, ale wywoła znudzenie u klienta i zniechęci go. 

Zamiast tego warto wzbudzić w nim ciekawość i zainteresowanie, a także pokazać, że rozpoczęcie współpracy będzie się dla niego wiązało z wieloma korzyściami. 

W ostatniej części dokumentu można przygotować niewielkie podsumowanie, a w nim podkreślić numery kontaktowe, wskazać adres e-mail oraz osobę, z którą należy rozmawiać w celu uzyskania szczegółowych informacji. Można wskazać również termin realizacji czy sposób  płatności, ale nie jest to konieczne. 

Jeśli dokument jest długi, a przedstawiana oferta zawiera sporo produktów, warto wzbogacić ją o spis treści. Takie działanie przypadnie do gustu klienta i pozwoli mu sprawdzić informacje bez marnowania czasu. 

Kreator ofert handlowych – jakie są dodatkowe funkcje programu?

Przygotowanie ofert handlowych to nie jedyna funkcja kreatora. Dobrze dobrany program ma wiele możliwości, usprawnia rozliczanie z urzędami, pozwala prowadzić statystyki i raporty. W jednym miejscu znajdują się wszystkie potrzebne dokumenty, dzięki archiwum dostępnemu w chmurze. Można je łatwo pogrupować, dzięki czemu w przedsiębiorstwie panuje ład i porządek. W dowolnym momencie można odnaleźć konkretną fakturę czy dowód magazynowy, a następnie stworzyć duplikat. 

Wracając jeszcze do statystyk, kreator pozwala na podsumowanie uzyskiwanych przychodów i kosztów na przestrzeni miesięcy albo lat. Ta funkcja pozwala kontrolować, jak dokładnie rozwija się sytuacja w firmie, czy nie trzeba wprowadzić zmian albo wręcz przeciwnie – powodzenia powinny skłonić do otwarcia kolejnego oddziału. 

Przygotowanie estetycznych dokumentów jest bardzo ważne, gdyż po zaakceptowaniu oferty handlowej klienci wymagają rachunków, faktur czy paragonów. Można je wystawiać również z pomocą programu. Co ciekawe, nowoczesne narzędzie zapewnia możliwość skorzystania z KSeF, czyli przygotowanie faktur ustrukturyzowanych. Jeszcze nie są one obowiązkowe, jednak wszystko wskazuje na to, że już za kilka miesięcy przedsiębiorcy będą musieli przerzucić się na taki sposób fakturowania. Warto zrobić to już teraz z kreatorem. 

Wzbogacenie wystawianych dokumentów o logo firmy czy pieczęć graficzną doskonale wpływa na ich wygląd i sprawia, że zyskują oryginalny charakter. Mogą się też wyróżnić na tle innych dowodów wystawianych przez konkurencję. Warto też zwrócić uwagę na zabezpieczenia kodami QR, które sprawiają, że zapobiegamy dostarczeniu dokumentów przez oszustów pragnących wyłudzić większe bądź mniejsze pieniądze w imieniu firmy. 

Wszystkie działania wykonywane przy pomocy programu są intuicyjne i szybkie. W przypadku ewentualnych problemów można uzyskać wsparcie ze strony specjalistów. Afaktury.pl oferuje także pomocnik, w którym dokładnie omówiono sposób sporządzenia dokumentów oraz najczęściej zadawane pytania. Zarządzanie firmą i przygotowanie potrzebnych dowodów jeszcze nigdy nie było tak łatwe. 

Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.