Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Marketing

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Marketing

Gdzie promować własną firmę?

Gdzie promować firmę

Reklama to niezwykle ważny element prowadzenia działalności gospodarczej. Dostępnych jest wiele narzędzi, a ich wybór powinien być uwarunkowany charakterem firmy, oferowanym asortymentem, docelową grupą odbiorców oraz uzyskaniem jak najlepszych efektów.
W trakcie promocji trzeba także kontrolować środki wydawane na reklamę oraz czas poświęcony na realizację wszystkich działań.

Nie ma wątpliwości, że Internet to miejsce, w którym można szybko i bardzo skutecznie wypromować własną firmę, wystarczy wiedzieć, w jaki sposób. Poniżej opisaliśmy kilka rozwiązań, które znajdą zastosowanie w każdym przedsiębiorstwie. 

Czytelna, przejrzysta i dobrze zrobiona strona internetowa to najlepsza reklama firmy

Strona internetowa to podstawa i od tego trzeba zacząć promowanie firmy. Witryna musi prezentować się bardzo dobrze, zawierać podstawowe informacje i przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Czytelny oraz intuicyjny interfejs, a także szybkie odnajdywanie interesujących produktów także odgrywają dużą rolę. Krótka droga do docelowej podstrony to także gwarancja sukcesu, gdyż ludzie nie mają czasu ani cierpliwości do wielokrotnego klikania, odszukiwania i sprawdzania. Źle zbudowana strona internetowa wywołuje frustrację i zniechęca do zakupów – utrata klienta gwarantowana. 

Strona internetowa powinna być zgodna z tak zwanym User Experience, co oznacza brak problemów w trakcie użytkowania witryny sklepu, nabywania towarów czy kontaktu z producentem. Wygląd strony także ma ogromną rolę, a mianowicie kolory i czcionka powinny być ze sobą spójne, a wykorzystana grafika ma zachęcić do zakupów. Bardzo dobre strony internetowe tworzy firma WEO www.weo.pl

W trakcie projektowania strony internetowej trzeba się skupić na następujących kwestiach:

- dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, 

- szybkie ładowanie witryny (użytkownicy tracą zainteresowanie po upływie 8 sekund). 

Dobra strona internetowa to najlepsza inwestycja i jednocześnie promocja w Internecie. Każdy przedsiębiorca samodzielne decyduje, co znajdzie się na jego witrynie.

Reklama firmy przy pomocy bloga

Blog połączony ze stroną internetową to najlepszy sposób na przekonanie klientów do własnej marki. Branżowe treści powinny być ściśle związane z prowadzoną działalnością oraz przydatnymi dla klientów informacjami. Takie postępowanie sprawia, że blog jest chętnie odwiedzany, co wpływa na zwiększenie sprzedaży. 

Artykuły i porady, które znajdą się na stronie internetowej to również sposób do wykorzystania słów kluczowych, czyli optymalizacja pod względem SEO. Dla firmy oznacza to jeszcze lepsze promowanie treści oraz podniesienie pozycji w wyszukiwarce. Blog może być prowadzony przez właściciela firmy albo zatrudnionego copywritera. 

Pozycjonowanie, jako element reklamy firmy

Pozycjonowanie firmy to doskonały sposób na zwiększenie popularności i poprawę wyników sprzedażowych. Działania podejmowane przez specjalistów z zakresu SEO odpowiadają za wykonanie szeregu działań mających na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w Google. Wykorzystywane są dwie formy: 

- pozycjonowanie on-site, 

- pozycjonowanie off-site. 

Najlepiej jest skorzystać z umiejętności i doświadczenia agencji SEO. Specjaliści doskonale widzą, jakie wartości są ważne dla robotów Google (są one zmienne) oraz jakie działania podjąć, żeby witryna przedsiębiorcy pojawiła się w ścisłej czołówce wyszukiwanych pozycji. Pozycjonowanie polega na wykorzystaniu w przygotowywanych treściach słów kluczowych poprawiających pozycję strony, optymalizacji kodu HTML, poprawie indeksowania mobile first oraz linkowaniu wewnętrznym. 

Płatne reklamy – wsparcie kampanii Google Ads

Jednym z najlepszych sposobów na rozreklamowanie firmy to skorzystanie z możliwości, jakie oferuje Google Ads. Płatne reklamy mogą być wykorzystywane zamiast współpracy z agencją SEO albo dodatkowo wzmacniać pozycję firmy na rynku. Płatne reklamy przynoszą korzyści, a ich koszt jest uwarunkowany konkurencją oraz branżą. Kluczowe znaczenie odgrywa zastosowanie odpowiednich słów kluczowych.

Remarketing – skuteczne działania promujące

Remarketing to działania mające na celu dotarcie do potencjalnych klientów, którzy w przeszłości odwiedzili już witrynę sklepu. Dzięki reklamom oglądane wcześniej produkty zaczną się ponownie wyświetlać, co zwiększy szansę ich nabycia. Takie działania zdecydowanie zwiększają ruch w sklepie internetowym i jednocześnie zachęcają do zakupów.

 Uwaga! Z remarketingiem można również przesadzić, dlatego ważne, żeby trafiała do osób, które są nią naprawdę zainteresowane, zamiast wywoływać frustrację. Oznacza to, że u osób bezdzietnych nie powinny wyświetlać się reklamy zabawek czy ubranek dla dzieci. 

Reklama w mediach społecznościowych oraz innych witrynach 

Dzięki założeniu Facebooka, Instagrama czy innych można znaleźć nowych klientów, dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców i jednocześnie zapoznać się z ich reakcją na asortyment. Dobrym sposobem jest zapowiadanie nowych kolekcji albo produktów, następnie zbieranie opinii konsumentów i na podstawie takich informacji przygotowywanie stanów magazynowych. Lajki, serduszka oraz komentarze pozwalają sprawdzić, czy firma cieszy się zainteresowaniem, a może asortyment nie trafia do gustu. 

Doskonale sprawdzają się także portale umożliwiające dodawanie ogłoszeń jak na przykład tesu.pl

Bez żadnych dodatkowych opłat czy formalności można zareklamować się na lokalnym rynku i poprawić widoczność. 

Reklamowanie firmy w Social Media to jeden z najtańszych i jednocześnie najskuteczniejszych sposobów, który sprawdza się przede wszystkim w trakcie budowania wizerunku oraz umożliwia jeszcze lepszą sprzedaż. 

Wizytówka Google Moja Firma 

Wizytówka Google Moja Firma pozwala na zwiększenie popularności firmy zarówno w lokalnych wynikach, jak i Featured Snippets. Im mniejsza miejscowość, tym lepsze efekty przynosi stworzenie wizytówki, która jest połączona z lokalizacją firmy. W wizytówce znajduje się adres do strony www, numer telefony, godziny otwarcia, miejscowość oraz opinie użytkowników. Dostępna jest także sekcja przeznaczona na pytania i odpowiedzi, zdjęcia czy harmonogram planowanych wydarzeń. 

Promowanie własnej firmy nie dostarcza większych trudności i może przynieść znakomite efekty pod warunkiem, że wykorzystane zostaną odpowiednie narzędzia. 

Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.