Reklama to niezwykle ważny element prowadzenia działalności gospodarczej. Dostępnych jest wiele narzędzi, a ich wybór powinien być uwarunkowany charakterem firmy, oferowanym asortymentem, docelową grupą odbiorców oraz uzyskaniem jak najlepszych efektów.
W trakcie promocji trzeba także kontrolować środki wydawane na reklamę oraz czas poświęcony na realizację wszystkich działań.
Nie ma wątpliwości, że Internet to miejsce, w którym można szybko i bardzo skutecznie wypromować własną firmę, wystarczy wiedzieć, w jaki sposób. Poniżej opisaliśmy kilka rozwiązań, które znajdą zastosowanie w każdym przedsiębiorstwie.
Strona internetowa to podstawa i od tego trzeba zacząć promowanie firmy. Witryna musi prezentować się bardzo dobrze, zawierać podstawowe informacje i przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Czytelny oraz intuicyjny interfejs, a także szybkie odnajdywanie interesujących produktów także odgrywają dużą rolę. Krótka droga do docelowej podstrony to także gwarancja sukcesu, gdyż ludzie nie mają czasu ani cierpliwości do wielokrotnego klikania, odszukiwania i sprawdzania. Źle zbudowana strona internetowa wywołuje frustrację i zniechęca do zakupów – utrata klienta gwarantowana.
Strona internetowa powinna być zgodna z tak zwanym User Experience, co oznacza brak problemów w trakcie użytkowania witryny sklepu, nabywania towarów czy kontaktu z producentem. Wygląd strony także ma ogromną rolę, a mianowicie kolory i czcionka powinny być ze sobą spójne, a wykorzystana grafika ma zachęcić do zakupów. Bardzo dobre strony internetowe tworzy firma WEO www.weo.pl
W trakcie projektowania strony internetowej trzeba się skupić na następujących kwestiach:
- dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
- szybkie ładowanie witryny (użytkownicy tracą zainteresowanie po upływie 8 sekund).
Dobra strona internetowa to najlepsza inwestycja i jednocześnie promocja w Internecie. Każdy przedsiębiorca samodzielne decyduje, co znajdzie się na jego witrynie.
Blog połączony ze stroną internetową to najlepszy sposób na przekonanie klientów do własnej marki. Branżowe treści powinny być ściśle związane z prowadzoną działalnością oraz przydatnymi dla klientów informacjami. Takie postępowanie sprawia, że blog jest chętnie odwiedzany, co wpływa na zwiększenie sprzedaży.
Artykuły i porady, które znajdą się na stronie internetowej to również sposób do wykorzystania słów kluczowych, czyli optymalizacja pod względem SEO. Dla firmy oznacza to jeszcze lepsze promowanie treści oraz podniesienie pozycji w wyszukiwarce. Blog może być prowadzony przez właściciela firmy albo zatrudnionego copywritera.
Pozycjonowanie firmy to doskonały sposób na zwiększenie popularności i poprawę wyników sprzedażowych. Działania podejmowane przez specjalistów z zakresu SEO odpowiadają za wykonanie szeregu działań mających na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w Google. Wykorzystywane są dwie formy:
- pozycjonowanie on-site,
- pozycjonowanie off-site.
Najlepiej jest skorzystać z umiejętności i doświadczenia agencji SEO. Specjaliści doskonale widzą, jakie wartości są ważne dla robotów Google (są one zmienne) oraz jakie działania podjąć, żeby witryna przedsiębiorcy pojawiła się w ścisłej czołówce wyszukiwanych pozycji. Pozycjonowanie polega na wykorzystaniu w przygotowywanych treściach słów kluczowych poprawiających pozycję strony, optymalizacji kodu HTML, poprawie indeksowania mobile first oraz linkowaniu wewnętrznym.
Jednym z najlepszych sposobów na rozreklamowanie firmy to skorzystanie z możliwości, jakie oferuje Google Ads. Płatne reklamy mogą być wykorzystywane zamiast współpracy z agencją SEO albo dodatkowo wzmacniać pozycję firmy na rynku. Płatne reklamy przynoszą korzyści, a ich koszt jest uwarunkowany konkurencją oraz branżą. Kluczowe znaczenie odgrywa zastosowanie odpowiednich słów kluczowych.
Remarketing to działania mające na celu dotarcie do potencjalnych klientów, którzy w przeszłości odwiedzili już witrynę sklepu. Dzięki reklamom oglądane wcześniej produkty zaczną się ponownie wyświetlać, co zwiększy szansę ich nabycia. Takie działania zdecydowanie zwiększają ruch w sklepie internetowym i jednocześnie zachęcają do zakupów.
Uwaga! Z remarketingiem można również przesadzić, dlatego ważne, żeby trafiała do osób, które są nią naprawdę zainteresowane, zamiast wywoływać frustrację. Oznacza to, że u osób bezdzietnych nie powinny wyświetlać się reklamy zabawek czy ubranek dla dzieci.
Dzięki założeniu Facebooka, Instagrama czy innych można znaleźć nowych klientów, dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców i jednocześnie zapoznać się z ich reakcją na asortyment. Dobrym sposobem jest zapowiadanie nowych kolekcji albo produktów, następnie zbieranie opinii konsumentów i na podstawie takich informacji przygotowywanie stanów magazynowych. Lajki, serduszka oraz komentarze pozwalają sprawdzić, czy firma cieszy się zainteresowaniem, a może asortyment nie trafia do gustu.
Doskonale sprawdzają się także portale umożliwiające dodawanie ogłoszeń jak na przykład tesu.pl
Bez żadnych dodatkowych opłat czy formalności można zareklamować się na lokalnym rynku i poprawić widoczność.
Reklamowanie firmy w Social Media to jeden z najtańszych i jednocześnie najskuteczniejszych sposobów, który sprawdza się przede wszystkim w trakcie budowania wizerunku oraz umożliwia jeszcze lepszą sprzedaż.
Wizytówka Google Moja Firma pozwala na zwiększenie popularności firmy zarówno w lokalnych wynikach, jak i Featured Snippets. Im mniejsza miejscowość, tym lepsze efekty przynosi stworzenie wizytówki, która jest połączona z lokalizacją firmy. W wizytówce znajduje się adres do strony www, numer telefony, godziny otwarcia, miejscowość oraz opinie użytkowników. Dostępna jest także sekcja przeznaczona na pytania i odpowiedzi, zdjęcia czy harmonogram planowanych wydarzeń.
Promowanie własnej firmy nie dostarcza większych trudności i może przynieść znakomite efekty pod warunkiem, że wykorzystane zostaną odpowiednie narzędzia.