Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Marketing

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Marketing

Jak reklamować sklep internetowy?

Jak reklamować sklep internetowy

Sklepy internetowe zyskały ogromną popularność, między innymi za sprawą trwającej od kilku lat pandemii i chęci zaoszczędzenia czasu. Przez Internet można sprzedawać towary dla konsumentów  nie tylko z Polski i Europy, ale również całego świata. Efekty podejmowanych działań mogą być bardzo dobre, pod warunkiem, że sklep jest właściwie reklamowany. 

Skuteczna reklama sklepu internetowego – co można zrobić?

Aby rozreklamować sklep internetowy, można skorzystać z wielu narzędzi. Przede wszystkim warto wykorzystać najpopularniejszą wyszukiwarkę Google – wyświetlane reklamy mają ogromną oglądalność. Doskonałe efekty przynoszą również kampanie Google Ads, pozycjonowanie, promowanie w mediach społecznościowych i wiele innych sposobów. 

Dobra reklama przynosi natychmiastowe i co najważniejsze długoterminowe efekty, dlatego powinna zostać wykorzystana przez każdego przedsiębiorcę. Dostępne metody różnią się między sobą. Przy pomocy kampanii organizowanej przez Google można przedstawić wizualnie produkty, pokazać je potencjalnym klientom i w taki sposób zachęcić do zakupów. Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarce konkretną frazę powiązaną ze sklepem i oferowanym towarem, automatycznie zobaczy produkty konkretnej marki. To doskonały sposób, gdyż każdy z nas kupuje najpierw oczami, a dopiero później sprawdza cenę, materiał wykorzystany do produkcji czy właściwości towaru. 

Kampania Google bardzo się opłaca ze względu na popularność witryny. Reklama trafia do osób, które potrzebują danej rzeczy czy usługi, są nią zainteresowani, dlatego szansa na finalizację zakupów jest ogromna. 

Reklama sklepu na Facebooku

Media społecznościowe mają ogromną moc, dlatego warto wykorzystać ich potencjał. Reklama, która wyświetla się na Facebooku, Instagramie czy Twitterze zwiększa sprzedaż i to w bardzo szybkim tempie. Co ważne, wszystkie działania przedsiębiorcy nie są związane z żadnymi kosztami ani nie wymagają dużych nakładów pracy. Tak naprawdę służy do tego jeden przycisk „promuj post” na Facebooku i gotowe! Chociaż należy pamiętać o regularnym przygotowaniu treści i umieszczaniu jej w serwisie. 

Najważniejsze w mediach społecznościowych jest dotarcie do właściwych odbiorców, wykorzystanie odpowiednich słów oraz zdjęć. Taka reklama może przynieść ogromne korzyści, ale pod warunkiem, że każdy z elementów:

- grafika, 

- tekst, 

- czas wyświetlenia, 

- kolory 

są przemyślane i pobudzają wyobraźnię użytkowników. 

Wykorzystane w reklamie słowa mają ogromną moc, czyli zachęcają do zakupu i zapewniają pozytywny odbiór. 

Przedsiębiorca, który ma sporo wolnego czasu może samodzielnie prowadzić sklep internetowy oraz udzielać się w mediach społecznościowych, ale najlepsze efekty przyniesie zatrudnienie specjalisty. W taki sposób posty i reklamy są kreatywne, potrafią sprawnie zaangażować publikę, zachęcać i pobudzać wyobraźnię. 

Fanpage jako sposób na reklamę

Konsumenci bardzo doceniają możliwość rozmowy, wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości oraz udzielanie informacji, dlatego przedsiębiorca powinien być w stałym kontakcie z użytkownikami.  

Na fanpage należy umieszczać informacje o dostawach, promocjach, nowościach oraz regularnie poszerzać wiedzę odbiorców. Działania wymagają czasu i poświęcenia, ale bardzo się opłacają. Użytkownicy uwielbiają odpowiadać na pytania, dlatego posty kończ pytaniami, przemyśleniami. Taki sposób reklamy działa, potwierdzają to tysiące przedsiębiorców, którzy dzięki regularnym wpisom mają ręce pełne roboty. Pamiętaj o relacjach, szacunku oraz regularności. Właśnie w taki sposób można osiągnąć bardzo wiele i to w krótkim czasie. 

Reklama w Google Ads 

Decydując się na reklamy w Google Ads, trzeba liczyć się z koniecznością uiszczenia opłaty za wyświetlenia. Jednak w przeciwieństwie do wielu kampanii, płatność dotyczy tylko realnych kliknięć, a nie samego pojawiania się treści. Kampania jest tak nastawiona, że w krótkim czasie trafia do osób, które są zainteresowane konkretnymi towarami czy usługami. W trakcie kampanii można skontrolować ilość wyszukiwań wybranych fraz kluczowych. Doskonałe efekty przynosi tak zwany remarketing, czyli wyświetlanie reklamy u osoby, która w przeszłości znalazła się już na stronie internetowej firmy. 

Pozycjonowanie jako forma reklamy 

Pozycjonowanie sklepu internetowego oznacza wykorzystywanie w tekstach konkretnych fraz kluczowych, które są wpisywane przez użytkowników Internetu w celu zakupu konkretnych produktów czy skorzystania z usług. Pozycjonowanie to działania długoterminowe przynoszące doskonałe efekty, dzięki którym firma znajduje się coraz wyżej w wyszukiwarce Google, co momentalnie zwiększa ruch na stronie. Ważne, żeby frazy kluczowe były wykorzystywane w sposób przemyślany. Trzeba mieć świadomość, że pozycjonowanie to działania, które wymagają regularności, a efekty pojawiają się dopiero po kilku miesiącach. 

Reklamowanie na Instagramie

Na Instagramie liczy się przede wszystkim grafika oraz kontakt z użytkownikami, dlatego reklama wymaga czasu. Trzeba zbudować więź. To doskonały sposób na zwiększenie ruchu na stronie w przypadku branży odzieżowej, kosmetycznej, artykułów dla dzieci, mebli oraz akcesoriów używanych w domu i ogrodzie. W jednym serwisie można jednocześnie zaprezentować wiele produktów, porozmawiać z potencjalnymi klientami, stworzyć silną relację oraz inspirować.
Instagram integruje się ze sklepem internetowym, stąd efekty są naprawdę dobre, ale taki sposób na reklamę również wymaga czasu i poświęcenia ze strony przedsiębiorcy. Ważny jest dobry sprzęt wykorzystywany do robienia zdjęć oraz używanie odpowiednich hashtagów. 

Reklama sklepu internetowego nie jest trudna, a sporo dostępnych narzędzi jeszcze ułatwia działania. Można działać z kilku poziomów albo skupić się na jednym. Wszystkie decyzje podejmuje przedsiębiorca, najważniejsze, żeby reklama była dopasowana do dostępnego w sklepie asortymentu, możliwości finansowych oraz wykonana starannie i bez pośpiechu. 


Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.