Dobrze przygotowana strona internetowa to podstawa, która przekłada się na zwiększenie popularności marki i wyższe zarobki. Tak samo dobrze sprawdzają się linki zwrotne z wartościowych stron, chociaż o nie trzeba się czasem starać przez wiele miesięcy.
Strona internetowa powinna być przejrzysta, intuicyjna i mieć dział, na którym regularnie pojawiają się wpisy, poradniki i nowinki. Ważne są także opisy produktów oraz kategorii, oczywiście z wykorzystaniem słów kluczowych. Odpowiednie działania sprawią, że zwiększy się nie tylko liczba osób odwiedzających witrynę, ale również i pozycja w wyszukiwarce.
Blog połączony ze stroną internetową musi być prowadzony przez osobę doświadczoną, która w prosty i zrozumiały sposób potrafi przekazać instrukcje dotyczące ubioru, sposobu użytkowania sprzętu oraz inne ważne informacje powiązane z oferowanym towarem czy usługami. Posty muszą być ciekawe oraz wartościowe. W przeciwnym wypadku uwaga użytkowników zostanie bardzo szybko rozproszona w świecie przepełnionym bodźcami i szansa na opuszczenie sklepu bardzo wysoka. Przydaje się także newsletter, który wysyła przypomnienia o nowych kolekcjach, często zapisanie się do niego oznacza atrakcyjny rabat czy inne korzyści.
Już na wstępie zaznaczyliśmy, że strona internetowa to podstawa, ale po jej przygotowaniu można zdecydować się również na inne działania. W celu reklamy warto wykorzystać social media, gdyż mają ogromny zasięg. Już w ciągu kilku minut można porozumieć się z użytkownikami Facebooka, Instagrama czy Twittera na całym świecie, co pozwala poznać preferencje i trendy panujące wśród potencjalnych konsumentów. Media społecznościowe pozwalają na kontakt z potencjalnymi klientami, a budowanie relacji zdecydowanie ułatwia sprzedaż towarów czy usług.
Treści umieszczane na wymienionych kanałach nie są długie, ale mają być konkretne. Przedsiębiorca prowadzący sklep powinien na bieżąco wrzucać posty reklamujące nowe kolekcje, które pojawią się w najbliższych dniach czy tygodniach, a także informować o promocjach czy nowych wpisach na blogu firmowym.
Stworzenie kampanii w Google AdWords wiąże się z wyższymi kosztami, gdyż odnalezienie klientów jest uwarunkowane skorzystaniem z płatnych wyników w wyszukiwarce. Początkujący przedsiębiorca nie powinien wydać wszystkich dostępnych środków na taki sposób marketingu, mimo iż przynosi on bardzo dobre efekty.
Pierwsza kampania reklamowa z Google pokaże, w jaki sposób przebiega i jakie przynosi korzyści. To w taki sposób można nauczyć się, czego szukają użytkownicy w sieci i jak spełnić ich potrzeby. Google AdWords pokaże wszystkie zalety dobrze dobranych fraz kluczowych.
Poznać odbiorców i skierować na nich wszystkie swoje działania
Reklama firmy będzie skuteczna, jeśli skupi się na odpowiednim gronie odbiorców, czyli potencjalnych klientach. W trakcie wyboru warto posługiwać się konkretnymi informacjami, czyli sklep jest przeznaczony dla kobiet, mężczyzn, dzieci, w jakim wieku oraz jakie produkty czy usługi można znaleźć w ofercie.
Wysyłając każdego dnia kilkanaście maili, można się jednocześnie reklamować. W tym celu warto wykorzystać stopkę. Przede wszystkim powinna być atrakcyjna, przyciągać spojrzenie i jednocześnie podawać kluczowe informacje. Co ważne można ją zmieniać, dopasowywać do pory roku, okazji czy charakteru działań. W stopce powinien znaleźć się link do strony internetowej oraz numer telefonu ułatwiający kontakt.
Jeśli przedsiębiorca pragnie rozreklamować swoją firmę zgodnie z lokalizacją najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie działalności do Google Maps. Te działania powinny zostać wykonane razem z założeniem wizytówki Google, w której znajdują się takie informacje jak:
- nazwa firmy,
- adres,
- charakter działalności (można wymienić oferowany asortyment),
- godziny otwarcia,
- odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Lokalizacja jest szczególnie istotna w przypadku przedsiębiorców oferujących najróżniejsze usługi oraz prowadzących sklepy stacjonarne. Oznacza to, że klient mieszkający w Gdańsku będzie miał zupełnie inne wyniki wyszukiwania niż osoba mieszkająca w stolicy. Taki sposób zdecydowanie ułatwia skierowanie użytkowników na właściwe strony oraz satysfakcję w trakcie poszukiwań. To jednocześnie skuteczny element reklamy.
Aby rozreklamować firmę, trzeba jedynie założyć konto w Google Moja Firma oraz działać zgodnie z instrukcjami widniejącymi na ekranie. Nie potrzeba do tego żadnych specjalistów ani dodatkowych umiejętności. Wszystkie czynności są wykonywane intuicyjnie, a reklama firmy jest całkowicie darmowa.
YouTube to najpopularniejszy serwis do oglądania filmów, słuchania muzyki oraz przeglądania poradników, dlatego to najlepszy z możliwych sposobów na pokazanie swojej firmy i uzyskanie nowych klientów. Możliwości serwisu są ogromne, wystarczy wiedzieć, jak z niego skorzystać. Oprócz reklam wyświetlających się w dolnej części ekranu można także stworzyć poradnik, czyli omówić problem i pokazać jak go rozwiązać albo w nagranym filmiku zaprezentować nową kolekcję.
Jedno dobre nagranie jest w stanie dostarczyć firmie dziesiątku, setki, a może i nawet tysiące nowych klientów, a to wszystko całkowicie za darmo.
Sposobów na reklamowanie firmy w Internecie jest bardzo wiele. Ważne, żeby nie zamykać się na jedną metodę i nie inwestować wszystkich pieniędzy od razu. Dostępne są też tradycyjne sposoby, czyli plakaty, banery reklamowe oraz ulotki, jednak wymagają one sporych nakładów finansowych, są nieekologiczne i docierają do zdecydowanie mniejszego grona odbiorców niż przemyślane i skuteczne działania w sieci.