Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Marketing

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Marketing

Jak reklamować salon fryzjerski?

Jak reklamować salon fryzjerski

Reklama to najlepszy sposób na zwiększenie popularności salonu fryzjerskiego.
Dzięki odpowiednio przygotowanej treści, zdjęciom i hasłom reklamowych można zachęcić konsumentów do odwiedzenia salonu. W reklamie muszą znaleźć się podstawowe informacje, czyli kto może skorzystać z usług i jaki jest koszt strzyżenia, farbowania albo uczesania. Na końcu trzeba dodać także telefon kontaktowy.
 

Reklama jest potrzebna zarówno niewielkim salonom, jak i markom, które mają zakłady rozrzucone po całej Polsce. To najlepszy sposób na rozkręcenie biznesu i udzielenie informacji o lokalizacji firmy. Brak strony internetowej oraz odpowiednich działań w Internecie sprawiają, że nikt nie wie o istnieniu salonu. Można się zdecydować także na tradycyjne sposoby reklamy, czyli roznoszenie ulotek, bilbordy reklamowe czy plakaty. W jaki sposób można zwrócić uwagę konsumentów i przebić się przez konkurencję?

Reklama salonu fryzjerskiego w mediach społecznościowych 

Prowadzenie konta firmowego na Facebooku to coraz częściej używany sposób reklamy salonu fryzjerskiego. Portale społecznościowe pozwalają na dotarcie do jeszcze większego grona klientów, gdyż ich zasięg jest ogromny. Stąd tak ważne jest wykorzystanie potencjału social media.
 

Pierwszym krokiem jest założenie profilu, uzupełnienie podstawowych danych, informacji o zakresie usług, cenniku oraz lokalizacji. W dalszej kolejności warto przygotować portfolio, które umożliwi użytkownikom sprawdzenie efektów pracy, wykonanych metamorfoz oraz fryzur ślubnych. Jeśli zakład fryzjerski jest połączony z usługami kosmetycznymi, warto stworzyć osobne portfolio, w którym znajdą się zdjęcia pomalowanych paznokci, wykonanych makijaży czy strefy relaksu przeznaczonej do wykonywania masaży i zabiegów na twarz.
Warto pamiętać, że salon fryzjerski to miejsce, gdzie świadczy się usługi dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci, stąd w mediach społecznościowych muszą znaleźć się zdjęcia każdej z wymienionych grup. 
 

Facebook pomoże nawiązać kontakt z osobami pragnącymi skorzystać z usług salonu. W tym celu przydatny okaże się fanpage. Na taką reklamę potrzeba minimalnych środków, a informacja o nowym salonie dotrze do jeszcze większego grona osób. Wyświetlane reklamy powinny być skierowane do osób mieszkających w tej samej miejscowości co salon. Z wiadomych przyczyn nie ma sensu reklamować Warszawskiego salonu fryzjerskiego w Gdańsku. Odbiorców reklamy można zmieniać w dowolnej chwili.  

Reklama salonu fryzjerskiego z wykorzystaniem Google Adwords 

Kampania Google Adwords to jeden z najlepszych sposobów na reklamę salonu fryzjerskiego, gdyż przynosi bardzo dobre i szybkie efekty. Jak to działa? Do skorzystania z usług Google trzeba mieć własną stronę internetową. Kiedy użytkownik sieci wpisze w wyszukiwarce frazę „dobry fryzjer Katowice” momentalnie zobaczy reklamę salonu współpracującego z Google Adwords. To doskonały sposób, żeby zwiększyć liczbę klientów. 

Co ważne, w przypadku tego typu reklamy nie ma mowy o naciąganiu czy płaceniu za brak efektów. Wydatki są w pełni kontrolowane, a koszt jest uwarunkowany kliknięciami użytkowników oraz poziomem konkurencji. Oznacza to, że salon nie ponosi żadnych kosztów, jeśli użytkownicy nie klikają w reklamę, mimo iż jest ona cały czas wyświetlana. 

Reklamy Adwords są kierowane do konkretnej grupy odbiorców, można wybrać także lokalizację oraz język. To właściciel salonu samodzielnie decyduje, ile środków przeznacza na reklamę i kiedy kampania zostaje zakończona. Taka forma reklamy umożliwia przekazanie informacji o nowych usługach, promocjach czy wydarzeniach odbywających się w salonie. 

Reklama w Internecie jest w stanie przyczynić się do zwiększenia popularności salonu oraz zyskania nowych klientów, jednak bardzo ważny jest również marketing, dobrze przygotowany personel, najlepszej jakości produkty oraz nienaganne maniery fryzjerów.
Tylko taka obsługa i oferowanie najlepszej jakości usług sprawią, że reklama zachęci klientów do odwiedzenia salonu, a efekty pracy fryzjerów sprawią, że pozostaną tam już na zawsze. Świetne fryzury, przyjemna atmosfera i konkurencyjne ceny sprawiają, że klienci zaczynają rekomendować salon, pojawiają się w nim coraz to nowe osoby i tak kręci się biznes. 

Wizytówki, ulotki i plakaty, czyli tradycyjne formy reklamy

Reklama w Internecie jest bardzo ważna i jest w stanie przyczynić się do sukcesu salonu fryzjerskiego, ale to nie jedyny sposób na zwiększenie popularności zakładu pracy. Właściciel musi zadbać o przygotowanie ładnych wizytówek, które można wręczyć każdemu klientowi, który stanie u progu salonu.
W taki sposób wizytówki mogą trafić do jeszcze większego grona ludzi. Stali klienci powinni być nagradzani za swoją lojalność. Oprócz kawy czy przekąski warto zadbać także o promocje, czy drobne upominki. To szczególnie ważne elementy w trakcie rozkręcania biznesu, gdyż konkurencja wśród salonów piękności jest ogromna. 

Ulotki nie zawsze przynoszą tak dobre efekty, jak można tego oczekiwać. Są one wręczane przypadkowym przechodniom, którzy bardzo często nawet nie patrząc na kartki papieru, wyrzucają je do kosza. Oznacza to, że szansa na dotarcie do pożądanej grupy klientów jest bardzo niewielka. Oprócz tego wydatki poniesione na drukowanie ulotek mogą znacznie obciążyć budżet.

Zdecydowanie lepiej sprawdzą się sporej wielkości plakaty – powinny być kolorowe i przyciągać wzrok. Informacje na nich zawarte mają wpłynąć na wyobraźnię osób, które je czytają i wywołać silne pragnienie, aby znaleźć się w reklamowanym salonie, odbyć metamorfozę i poprawić swój wygląd. 


 

Sposobów na reklamę salonu fryzjerskiego jest bardzo wiele. Począwszy od plakatów i ulotek, a kończąc na reklamie w Internecie. Bardzo ważne, żeby wydatki na marketing szły w parze z bezustannym podnoszeniem kwalifikacji personelu, przyjemną atmosferą oraz utrzymywaniem dobrej relacji z klientami. 

 

 

Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.