Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Porady biznesowe  >> Marketing

Porady biznesowe

Powrót do strony głównej porad
Kategoria Marketing

Jak skutecznie reklamować się na Facebooku?

Marketing cyfrowy nie kończy się wyłącznie na pozycjonowaniu własnej strony internetowe. Media społecznościowe otworzyły dla przedsiębiorców, morze marketingowych możliwości.
Wykorzystaj w pełni możliwości, które oferuję Facebook. Jeżeli dopiero stawisz swoje pierwsze kroki na wskazanym portalu społecznościowym, uważnie zapoznaj się z tym artykułem, który może nieznacznie podnieść skuteczność prowadzonego przez Ciebie fanpage’a. 

Skuteczna reklama na Facebooku 

Mitem jest przekonanie, że content marketing ogranicza się wyłącznie do stron internetowych, czy artykułów blogowych.
Publikowane artykuły na mediach społecznościowych powinny być dostosowane do charakteru danego fanpage’a, jak i profilu odwiedzających go osób. Buduj nie tylko wartościowe treści, ale także angażujące.

Osoby korzystające z Facebooka, chętnie odnoszą się do publikowanych treści, wyrażając swoją opinie. Jakie artykuły będą najbardziej angażujące dla użytkowania? Będą to artykuły posiadające wartościowe informację, ewentualnie te po których zachodzi interakcja.
Dzieląc się ze światem swoją wiedzą, możesz w łatwy sposób przedstawić swoją firmę jako profesjonalną. Jednak samo wprowadzanie wartościowych artykułów tutaj nie wystarczy, udostępnij je na grupach tematycznych, pozwól swoim potencjalnym klientom dotrzeć do Twojego profilu firmowego.
Takie zachowania pozwolą Ci na bez kosztowy kontakt z klientem.

Promowanie postów na Facebooku – błędy laika 

Innym sposobem na promowanie postów lub artykułów znajdujących się na Twoim fanpage’u, jest zastosowanie płatnych reklam. Jednak jak należy NIE reklamować postów na Facebooku? Jeżeli już prowadzisz swój fanpage na Facebooku, to zapewne niejednokrotnie spotkałeś się z przyciskiem ,,Promuj post”. Funkcja ta pozwala dotrzeć do większej ilości użytkowników, więc dlaczego z tego nie skorzystać? Ta funkcja jest zwyczajnie mało skuteczna. Nie oznacza to, żeTwój post obejrzy mniejsza ilość użytkowników, jednak nie będzie ten post skierowany do tych osób, które rzeczywiście się tym tematem interesują oraz mogą zostać Twoimi potencjalnymi klientami.

W taki sposób promując post, nie masz kontroli nad grupą docelową, do której zostanie on skierowany. Ponad to nie ustawisz dokładnego harmonogramu wyświetleń reklam, a nawet nie określisz końca trwania takiej promocji. Reklama płatna na Facebooku, jest dobrym rozwiązaniem, w celu zbudowanie większej ilości zasięgów, jednak należy ją wykonać za pomocą narzędzi dedykowanych dla reklamodawców, jakim jest Menadżer Reklam.
Jest to narzędzie służące do konfiguracji reklam oraz zarządzania nimi. W tym miejscu znajdziesz kampanie przeprowadzanych przez Ciebie reklam, możliwość edytowania oraz wprowadzania zmian, a także kontrolę ich skuteczności.

Reklama Twojej strony internetowej poprzez facebooka 

Jeżeli Twój marketing nie ogranicza się wyłącznie do Facebooka, a chcesz skierować swoich potencjalnych klientów do oferty na swojej stronie internetowej, to wprowadzaj linki kierujące właśnie do niej. Korzystasz z płatnej reklamy płatnej na Facebooku?

Dlaczego też nie mógłbyś u dołu artykułu dodać link do strony, na której znajdzie się większa ilość informacji dla osób zainteresowanych? Za pomocą promowanej publikacji, osiągniesz większe zasięgi, a wprowadzając link zewnętrzny kierujący do strony internetowej,  ułatwisz dostęp do własnej witryny. Zainteresowany klient, dotrze na Twoją stronę internetową za pomocą jednego kliknięcia.  

Interakcja z innymi użytkownikami Facebooka, też może być skuteczną reklamą

Media społecznościowe, to nie tylko miejsce na reklamę naszej firmy. Użytkownicy Facebooka, chętnie się ze sobą komunikują, debatują oraz polecają. Dołącz do dyskusji również i Ty. Komentuj posty innych użytkowników lub posty wydarzeń. We wszystkich tych miejscach możesz szybko zbudować swój wizerunek eksperta.

Osoby zainteresowane z pewnością odwiedzą Twój profil, aby sprawdzić czym się zajmujesz, a tymczasem nie mała ich część skorzysta z Twoich usług lub produktów. Jeżeli zajmujesz się sprzedażą wina, odwiedzaj, komentuj posty na grupach degustatorów wina, czy też sommelierów. Z pewnością grupy przybliżą Cię one do Twoich klientów.

#Hastag może być również reklamą 

Każdorazowo kiedy zamieszczasz post, pamiętaj, aby go otagować. Klikając w hastag z jednej publikacji, przenosimy się do całego wachlarza z podobnymi postami. Oznaczaj osoby, firmy które są częścią Twojej publikacji. Hastag samoistnie ma niską skuteczność co do zwiększenia zasięgów, jednak w taki sposób możesz zbudować swojej marce solidną wiarygodność oraz zaufanie.
Co więcej?

Otagowana firma, dostaje informację o tym, że została oznaczona w danej publikację. W taki sposób umożliwiamy jej udostępnienie postu, co znacząco może zwiększyć zasięgi fanpage’a. Jeżeli dana firma udostępni nasz post, odsyła swoich fanów na nasz profil.

Czy warto reklamować się na Facebooku? 

Social media, to dla większości społeczeństwa stały element dnia. Facebook jest cennym kanałem do zdobywania Klientów. Zapoznanie się z narzędziami reklamowymi, może doprowadzić do zmaksymalizowania skuteczności Twojej kampanii. Rozsądne korzystanie z tego serwisu internetowego, może nie tylko pomóc Ci zwiększyć zasięgi, ale co za tym idzie sprzedaż.

Utworzenie kampanii, która nic ze sobą nie niesie, może przyjąć rozczarowujące efekty, a nawet spowolnić akcję marketingową. Za nim rozpoczniesz jakiekolwiek kroki, wybierz odpowiednią strategię, oferowaną przez Facebooka. Dotrzyj do swojej grupy docelowej i zacznij sprzedawać za pomocą Facebooka.



 

Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.