Prowadzenie firmy ma swoje dwie strony.
Jedna to ta, na czym właściciel przedsiębiorstwa zna się najlepiej czyli branża, w której wykonuje swoje usługi czy też sprzedaż. I tak Kosmetyczka zna się najlepiej na wykonywaniu usług kosmetycznych, malarz na malowaniu, mechanik na reperowaniu, sprzedawca na sprzedawaniu, doradca na doradzaniu itp.
Przy prowadzeniu firmy nieodzownym elementem jest rozliczanie księgowe i to jest druga strona. W tym, że nie koniecznie przedsiębiorca musi mieć w paluszku wszystkie ustawy podatkowe. Zwłaszcza, że w grę wchodzi poza składaniem deklaracji, prowadzenie ewidencji pracowników, rozliczanie ZUS, prowadzenie książki przychodów i rozchodów.
Zakładając firmę już w pierwszym wniosku należy podać informację w jaki sposób i kto będzie dokonywać rozliczenia firmy.
Zanim jednak przyjdzie moment na rozliczenie, wystawiamy dokumenty sprzedażowe takie jak faktury, zaliczki czyli dokumentujemy sprzedaż.
Takie dokumenty najlepiej wystawiać w programie do fakturowania. I tu z pomocą przychodzą afaktury.pl
Po pierwsze, korzystając z tego programu bez problemu wystawimy fakturę. Do tego nie trzeba większych umiejętności, wystarczą podstawowe informacje „jak wystawić fakturę”.
Korzystając z takiego programu online będziemy mogli bez problemu przekazać nasze dokumenty sprzedażowe do księgowej. która zajmie się już dalszych rozliczeniem firmy. Dokumenty z programu można wysłać bezpośrednio na maila do biura rachunkowego w postaci np. ewidencji dokumentów. Ważnym elementem programu do fakturowania jest możliwość sporządzenia pliku JPK FA, który należy wygenerować na żądanie Urzędu Skarbowego.
Tak, naprawdę nie ma większego znaczenia czy powierzymy nasze rozliczenie księgowej, która nie prowadzi biura czy też dużej księgowej firmie.
Ważne jest by znała wszystkie przepisy i nowelizacje, była rzetelna i terminowa.
Przed podpisaniem umowy warto poczytać opinie lub zwrócić się o polecenie dobrego biura.
Prowadząc firmę na pewno zdarzą się sytuacje, że będziemy musieli zadzwonić i prosić o pomoc. Zatem warto zwrócić uwagę czy odbiera telefony i maile.
Jak już mamy podjęte decyzje, komu powierzymy papierkowe sprawy należy podpisać stosowną umowę. Zazwyczaj Księgowość ma taką przygotowane. Zawarte są w niej takie informacje jak:
Dokumenty dostarczamy zazwyczaj z początkiem miesiąca. Formę w jakiej przekażemy dokumenty również ustalone są w zawartej umowie.
Współpracując z biurem rachunkowym zaoszczędzimy mnóstwo czasu na comiesięcznym rozliczaniu firmy i skupić możemy się na prowadzeniu działalności.