Przypomnienie o płatności fakturę możemy wysłać, podobnie jak samą fakturę, e-mailem na adres skrzynki pocztowej nabywcy towarów lub usług. Przypomnienie można wysłać na dwa sposoby. Jest to bardzo przydatna funkcja Ułatwiająca kontrolę finansów naszej firmy.
Pierwszy sposób na przekazanie pzypomnienia można zrealizować w zakładce Lista faktur. Tabela z informacjami o wystawionych fakturach zaznacza w kolumnie Termin płatności na czerwono wszystkie przeterminowane daty płatości wraz z informacją o liczbie dni po terminie.
Po kliknięciu na czerwony dzwoneczek otworzy się okno dialogowe dzięki któremu wyślemy przypomnienie. Program umieści numer faktury, której przypomnienie dotyczy oraz adres e-mail nabywcy. Teraz po kliknięciu Wyślij przypomnienie email zostanie wysłany do nadawcy.
Można też ustawić przypomnienie automatycznie. Po przejściu do zakładki „Ustawienia emaili”, dokładnie zdefiniujemy sposób wysyłki przypomnień oraz częstotliwość ich powtarzania.
W zakładce Ustawienia, Ustawienia emaili, możemy stworzyć szablon wysyłki przypomnień, w których tytuł, treść wysyłanych e-maili możnemy zredagować indywidualnie.
Możemy również ustawić szablon automatycznej wysyłki przypomnień. Wybieramy ilość dni po jakich zostanie wysłany pierwszy i dwa następne powiadomienia zaleganiu z płatnością.