Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Jak wysłać przyponienie o płatności

Pomoc w kategorii Faktury

x

Jak wysłać przypomnienie o płatności?

Jak wysłać przypomnienie o płatności?


Przypomnienie o płatności za wysłaną fakturę wysyła się, podobnie jak samą fakturę, e-mailem na adres skrzynki pocztowej nabywcy towarów lub usług. Takie przypomnienie o płatności można wysłać na dwa sposoby. Jest to bardzo przydatna funkcja w programie afaktury.pl, która ułatwia kontrolę płatności za nasze faktury czyli dba o należyty przepływ gotówki w firmie.


Wysyłanie przypomnienia o płatności z listy faktur

Jak wysłać przypomnienie o płatności

Pierwszy sposób wysyłki pocztą elektroniczną można zrealizować w zakładce Lista faktur. Znajduje się tutaj przejrzysta tabela z danymi o wystawionych fakturach. W kolumnie Termin płatności na czerwono wyświetlają się przeterminowane daty wraz z dzwoneczkiem i informacją o liczbie dni po terminie. Ikonka z czerwonym dzwoneczkiem oznacz, że dzwoni na alarm


Okienko wysyłania przypomnienia

Okienko z e-mailem przypominającym o płatnośći

Ponieważ czerwony dzwoneczek dzwoni, to klikamy na niego, zmieni on w tym momencie kolor na zielony i otworzy się okno dialogowe, które służy do wysyłki przypomnienia o fakturze. Program automatycznie umieszcza w polach edytowanych numer faktury, której przypomnienie dotyczy oraz  adres e-mail nabywcy, który spóźnia się z zapłatą. Pozostaje tylko kliknąć na zielony/czarny przycisk polecenia Wyślij przypomnienie.

Faktury zostały przekazane do wysłania i taką informację odczytamy na zielonym pasku u góry ekranu. We wspomnianym oknie dialogowym można ustawić przypomnienie automatycznie. Klikając na ten link przy ikonce z czarnymi/zielonymi trybikami, serwis przekieruje nas do zakładki „Ustawienia emaili”, gdzie bardzo dokładnie możemy zdefiniować sposób wysyłki przypomnienia oraz częstotliwość ich powtarzania:


Ustawienie automatycznego wysyłania przypomnień

Jak ustawić automatyczne przypomnienia o płatności

Jesteśmy w zakładce Ustawienia, Ustawienia emaili, jest to strona na której mamy możliwość wprowadzenia na stałe ustawień dotyczących poczty elektronicznej, przypominającej o przeterminowanych płatnościach. Program afaktury.pl umożliwia stworzenie szablonu wysyłki przypomnień, w których zarówno tytuł jak i treść wysyłanych e-maili można zredagować według indywidualnych potrzeb.

Można również ustalić szablon automatycznej wysyłki przypomnień. Wybieramy ilość dni z rozwijanej listy i ustalamy w ten sposób  terminy  pierwszego i dwóch następnych powiadomień o zaleganiu z płatnością za konkretną fakturę. Należy pamiętać, że nie ma określonej z góry liczby przypomnień do zapłaty, ale już trzy kolejne mogą stanowić podstawę do wysłania wezwania do zapłaty.

Proszę czekać...
Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Błędne dane, nieprawidłowy nip lub numer konta
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.