Sporej części przedsiębiorcom sprawia kłopot nowa ustawa o podzielonej płatności.
Ustawa ta nakłada obowiązek wpłaty podatku VAT na specjalne konto.
Faktura Split Payment wygląda podobnie do standardowej. Jedyną różnicą jest oznaczenie takiego dokumentu nagłówkiem „Mechanizm Podzielonej Płatności” oraz zamieszczenie dodatkowo drugiego konta VAT.
W programie do faktur z KSeF należy wejść w wystawianie dokumentu i wybrać fakturę.
Fakturę wypisuje się wypełniając wszystkie obowiązkowe dane, takie jak:
- numer i daty dokumentu,
- Sprzedawcę,
- Nabywcę,
- sprzedawany towar
- sposób i termin płatności.
W fakturze Split Payment obowiązkową rzeczą jest dopisek, który wybieramy w wierszu tuż pod numerem dokumentu:
Jak sama nazwa mówi „Podzielona płatność” oznacza, że kwotę do zapłaty trzeba podzielić na dwie części:
Kwotę netto
Kwotę vat
Oby dwie kwoty, kontrahent zobowiązany jest wpłacić na dwa różne rachunki.
W tym celu na dokumencie należy umieścić numer konta standardowego oraz numer konta vat.
W Ustawieniach - > dane firmy -> konta bankowe można konto VAT zapisać na stałe
Ważną rzeczą jest, aby konto VAT dopisane było do zwykłego konta bankowego, zgodne z instrukcją powyżej. W przeciwnym wypadku konto Vat nie pokaże się na dokumencie.
Faktura z podzieloną płatnością wzór pdf: