Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
Proszę czekać...
Aby przedłużyć ważność twojego konta, skontaktuj się z nami

Pomoc dla działu:

Jak wystawić fakturę bez rejestracji?

Jak wystawić fakturę w serwisie a faktury.pl po raz pierwszy, bez rejestracji?

Wystawienie faktury po raz pierwszy w programie jest proste i łatwe, wystarczy po kolei uzupełnić właściwe pola edytowane i faktura jest gotowa. Dalej można ją zapisać do pliku pdf i przechowywać na swoim komputerze lub natychmiast wydrukować dwa egzemplarze, po jednym dla nabywcy i sprzedawcy. Można również wydrukować tylko oryginał dla nabywcy, nasza kopia jest już zapisana na komputerze.

Dla niezalogowanych krok po kroku tworzymy fakturę, która jest pełnowartościowym dokumentem:                                                                                                              

  1. NUMER: wpisujemy kolejny numer naszego dokumentu w danym roku:
  2. WG. ZAMÓWIENIA: tylko kiedy otrzymaliśmy pisemne zamówienie towarów lub usług od nabywcy, wówczas wpisujemy nr takiego dokumentu.
  3. DATA WYSTAWIENIA: wpisujemy datę sporządzenia faktury, według nowych zasad, do 30 dni przed dostawą towarów lub usług, lub do 15 dnia miesiąca, następującego po miesiącu dostawy       (np. dostawa jest 15.02.2014r, to faktura może być wystawiona w okresie od 16.01.2014r do 15.03.2014r). Możemy skorzystać z podręcznego kalendarza.
  4. DATA SPRZEDAŻY/WYDANIA: wpisujemy faktyczny termin dostarczenia towarów lub usług i tu też możemy skorzystać z kalendarza w programie.
  5. MIEJSCE WYSTAWIENIA: uzupełniamy nazwę miejscowości, w której została sp[orządzona faktura:
  6. SPRZEDAWCA: tutaj uzupełniamy wszystkie dane wystawcy dokumentu i tu należy pamiętać, że więcej informacji ułatwi i przyspieszy kontakt czy współpracę nabywcy ze sprzedawcą:
  7. ODDZIAŁ/ADRES DOSTAWY: tą opcję rozwijamy tylko wówczas, gdy sprzedawca posiada oprócz głównej siedziby inne odziały, które mogą realizować dostawy do kontrahentów:

 

  1. NABYWCA: równolegle uzupełniamy wszystkie posiadane informacje o odbiorcy naszych towarów lub usług:
  2. PŁATNIK: tą opcję należy rozwinąć i uzupełnić, tylko w przypadku innego płatnika niż odbiorca towarów lub usług (nabywca nie płaci za dostarczony towar lub usługę, robi to inny płatnik):
  3. WALUTA: wpisujemy jednostkę monetarną do rozliczeń. Standardowo w programie jest PLN czyli polski złoty, ale można z listy wybrać inną walutę:
  4. NAZWA TOWARU/USŁUGI: wprowadzamy kolejno nazwy sprzedawanych towarów lub usług. Liczbę porządkową program ustala automatycznie, należy tylko kliknąć na link „dodaj nową pozycję na fakturze +”:

 

  1. ILOŚĆ: podajemy liczbę konkretnego towaru lub usługi:
  2. JM: skrót od jednostki miary, którą wybieramy z rozwijanej listy,
  3. CENA NETTO: wpisujemy cenę jednostkową netto, bez podatku VAT:
  4. RABAT: tylko jeśli chcemy udzielić rabatu procentowego od ceny netto naszego towaru lub usługi:
  5. VAT: ustalamy odpowiednią stawkę VAT według wyboru z rozwiniętej listy i są to podstawowe stawki podatku. Każdy przedsiębiorca powinien znać stawkę podatku VAT dla swoich towarów i usług, również tych zwolnionych (ZW), nie podlegających opodatkowaniu (NP) oraz ze stawką zerową (0%):

 

  1. AUTOMATYCZNIE zostają przeliczone odpowiednie wartości przy każdej pozycji towaru lub usługi, również w tabeli sumującej wartości według stawek VAT:

 

  1. AUTOMATYCZNIE zostaje wyliczona kwota do zapłaty , wyrażona również słownie:

 

 

  1. SPOSÓB ZAPŁATY: wprowadzamy formę zapłaty za fakturę (np. gotówka, przelew itp.):

 

  1. ZAPŁACONO: to pole edytowane wypełniamy tylko wówczas, gdy jest zapłata mieszana za fakturę (zapłacono część należności, reszta zostanie opłacona przelewem bankowym w terminie późniejszym):
  2. TERMIN ZAPŁATY: z rozwijanej listy wprowadzamy termin zapłaty w dniach (od 1 do 30 dni), możemy też określić termin konkretną datą w kalendarzu (podręczny kalendarz obok pola edytowanego), wystarczy kliknąć odpowiedni dzień w odpowiednim miesiącu i wpis nastąpi automatycznie:
  3. DOSTAWA: z rozwiniętej listy form dostawy towaru lub usługi, wybieramy właściwą pozycję:
  4. OSOBA UPOWAŻNIONA DO WYSTAWIENIA: w tym polu wpisujemy imię i nazwisko wystawcy faktury, lecz nie jest to obowiązkowe. Podpis na fakturze, to według najnowszych przepisów, tylko forma grzecznościowa, według uznania wystawcy. Na pewno sprawia, że dokument wydaje się być bardziej wiarygodny:

Podobnie z osobą UPOWAŻNIONA DO ODBIORU faktury, możemy wprowadzić jej dane, ale nie musimy, wybór należy do wystawcy faktury:

  1. DODATKOWE INFORMACJE DO FAKTURY: takie pole edytowane jest przydatne do umieszczania wszystkich ważnych informacji, które nie zostały ujęte w dokumencie, a które są ważne dla dokonywanej transakcji (np. okres gwarancji, godziny otwarcia hurtowni, zasady przewozu towarów, szczególnych warunków co do wykonywanych usług itd.):
  2. FAKTURA JEST WYSTAWIONA i należy podjąć decyzję czy zapisujemy ją tylko w pliku pdf czy też drukujemy, celem przekazania dokumentu odbiorcy naszych towarów lub usług:

W taki sposób możemy wystawić następną fakturę, wprowadzając krok po kroku, wszystkie pozycje wymienione wyżej. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że korzystamy z darmowej wersji programu afaktury.pl. W czasie jednej doby mamy możliwość wystawienia tylko trzech dokumentów.

Warto jednak dokonać rejestracji i wprowadzić najważniejsze dane osoby lub firmy, zamierzającej wystawiać faktury w tym serwisie, aby swobodnie korzystać z wszystkich funkcji programu, do których nie mamy dostępu w wersji podstawowej, przedstawionej powyżej:

Rejestracja w serwisie umożliwia wprowadzenie do bazy (pamięci) wszystkich danych użytych przy kolejnych dokumentach, przez co w następnej fakturze ilość wprowadzanych, nowych informacji, jest niewielka. Korzystamy z danych wprowadzonych na listy kontrahentów, towarów, usług. Wszystkie standardowe ustawienia i ogólny wygląd dokumentu dopasowane do naszych indywidualnych potrzeb, wprowadzamy w zakładce „USTAWIENIA”:

Jak widać serwis do fakturowania umożliwia swobodne przetestowanie programu, bez żadnych opłat             a nawet bez logowania, w celu sprawdzenia jak łatwo, szybko i z satysfakcją można stworzyć fakturę.

Dla bardziej wymagających, dbających o szczegóły i ogólne wrażenie wystawianego dokumentu, program (po rejestracji lub zalogowaniu) udostępnia wszystkie narzędzia do stworzenia wyjątkowego dokumentu, który może być oryginalną wizytówką firmy. W okresie 30 dni od momentu zalogowania można za darmo testować serwis do fakturowania i oddawać się przyjemności tworzenia własnych ustawień i własnej oprawy graficznej.

Rejestracja pozwoli na korzystanie z wszystkich funkcji programu, które uwzględniają aktualnie obowiązujące przepisy podatkowe, ułatwiają przedsiębiorcy kontrolę nad dokumentami a także nad płatnościami od kontrahentów. Możliwości programu afaktury.pl są bardzo duże, a szczegóły dotyczące jego funkcji znajdziemy w opisach na odpowiednich stronach i zakładkach. Warto je poznać!

 

a….fak…faktury do wystawienia !?............................................spoko…..afaktury.pl….i wystawione! :)