Oddział firmy co to jest i jakie ma znaczenie ?
Każda firma, prowadząca działalność gospodarczą, może posiadać swoje oddziały, które są prawnie zależne i które realizują część, lub nawet wszystkie transakcje, związane nieodłącznie z działalnością tej firmy. Oddział firmy to inaczej, wyodrębniona i samodzielna organizacyjnie, część działalności gospodarczej, wykonywanej przez przedsiębiorcę, poza siedzibą firmy lub jej głównym miejscem wykonywania działalności. Obie definicje są zgodne z zapisami w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.Dotyczą również przedsiębiorstw z państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, których oddziały znajdują się w Polsce.
Dlaczego dane oddziału umieszcza się na fakturze?
Sprzedawca – wystawca dokumentu sprzedażowego, może być oddziałem firmy, której siedziba znajduje się w innym miejscu. Sprzedaż produktów, towarów czy usług przez ten odział, wymaga umieszczenia jej danych (nazwa, adres) na dokumencie.Nabywca - odbiorca dokumentu sprzedażowego lub samego towaru czy usługi, może być oddziałem firmy, której siedziba znajduje się w innym miejscu. Dostawa towarów czy usług do tego oddziału, wymaga umieszczenia jej danych (nazwa, adres) na dokumencie.
Nabywca – płatnik za dostarczone towary lub usługi, może być oddziałem firmy, a nawet inną firmą, którą należy podać w dokumencie sprzedażowym, aby było wiadomo, kto dokona płatności za dostarczone produkty.
Jakie są ułatwienia w programie?
Serwis afaktury.pl umożliwia jednorazowe dodanie do programu, danych wszystkich oddziałów firmy. Dotyczy to zarówno oddziałów własnych wystawcy dokumentu, jak i wszystkich kontrahentów. Również tych, którzy są tylko płatnikami.Raz wprowadzone dane do pamięci programu afaktury.pl, umożliwiają ich wielokrotne wykorzystanie w kolejnych, wystawianych dokumentach. Znacznie to przyspiesza sporządzanie faktur i innych dokumentów.
Jak dodać oddział firmy, adres dostawy (inny niż siedziba firmy nabywcy), płatnika?
Wystawiając dokument sprzedaży, np. faktura VAT, to dane można wpisać bezpośrednio w pola edytowane i później je zapisać do pamięci programu. Można również ich nie zapisywać do bazy danych, a tylko zapisać jednorazowo wystawioną fakturę.Jeżeli chcemy wprowadzić do pamięci programu afaktury.pl, dane nowego oddziału sprzedawcy, lub oddziały firmy kontrahenta (również płatnika), dokonuje się tego w zakładce:
a. Ustawienia w pozycji „Dane firmy” – „Dodaj nowego Sprzedawcę”
b. Kontrahenci w pozycji „Dodaj kontrahenta” – „Dodawanie kontrahenta” (również, jako płatnika)
Dodanie oddziału firmy (sprzedawcy) w zakładce „Ustawienia”:
1. Klikamy na link: dane firmy2. Kolumna” Twoje dane do firmy – klikamy na kafelek rubinowy/zielony „Dodaj nowego sprzedawcę”
3. Wprowadzamy wszystkie dane oddziału, do faktury i klikamy na kafelek rubinowy/zielony „Dodaj oddział +”, który zatwierdzi wprowadzone informacje.
4. Zapisane dane, o nowym oddziale firmy, są widoczne w tabeli znajdującej się w dolnej części strony „Twoje oddziały firmy”.
a. Pierwszy oddział w tabeli jest oddziałem domyślnym (najczęściej dane siedziby)
b. Oddziałem domyślnym może być każdy oddział, wystarczy kliknąć w kolumnie „Kolejność” na którakolwiek strzałeczkę i można zmieniać ich pozycje (czerwona – pierwsza, domyślnie wprowadzane dane siedziby lub oddziału firmy)
5. W każdym wierszu, oprócz nazwy i NIP-u firmy, znajduje się ikonka (karteczka i ołówek/zielona), która pozwala edytować dane, do ewentualnej ich poprawy oraz ikonka (kosz/czerwona), która kasuje wszystkie dane konkretnego oddziału.
Dodanie oddziału firmy (utworzenie nowego szablonu, zmiana NIP):
1. Kolumna „Twoje dane do firmy – klikamy na link:Chcesz zmienić NIP, utwórz szablon firmy,
2. W kolumnie „Twoje dane do firmy”, o odpowiednich polach edytowanych, wprowadzany potrzebne zmiany.
3. Klikamy na kafelek rubinowy/zielony „Dodaj oddział +”, który zatwierdzi wprowadzone informacje.
Dodawanie płatnika (płatnik to także kontrahent):
1. Zakładka „Kontrahenci”, klikamy na link „Dodaj kontrahenta”2. Wprowadzamy dane płatnika w pola edytowane
3. Zatwierdzamy wprowadzone informacje, klikając na rubinowy/zielony kafelek „Dodaj +”
Zobacz korzyści
- Archiwum dokumentów
- Różne wzory faktury
- Tłumaczenia na 31 języków
- Baza kontrahentów
- Multidruk faktury
- Eksport / Import
- Kontrola płatności
- Statystyki Raporty
- Kody QR
- Subkonta
- Zdjecia produktów
- Faktury cykliczne
- Faktury kosztowe
- Ewidencja sprzedaży
- Windykacja faktur
- Faktury walutowe
- Płatności online
- Kp i KW
- Oferta handlowa
- Oddziały firm
- Kody GTU
- Logo na fakturze
- Kody EORI
- Kalendarz
- Pliki JPK
- Konwertowanie dokumentów
- Inwentaryzacja
- Statusy dokumentów
- Historia wpłat
- Finansowanie faktur
- Wysyłka SMS
- Historia zmian dokumentu
- Konfiguracja e-maili
- Zaciąganie danych z GUS
- Numeracja dokumentów
- Weryfikacja kontrahenta
- Uwagi do dokumentów
- API Afaktury
- Zamówienia
- Bezpieczeństwo
- Pieczęć graficzna
- Wysyłka dokumentów