Posiadanie wszystkich swoich kontrahentów, nabywców, partnerów biznesowych w jednym miejscu to bardzo pomocna rzecz.
Dodatkowym plusem jest, gdy ma się ich dosłownie w zasięgu ręki, czyli dostępnych i z telefonu i z laptopa w każdym miejscu na świecie, o każdej porze czyli zawsze online.
Dlatego w afaktury tworzyć można bazę kontrahentów i zawsze mieć do niej dostęp.
Zapisując kontrahenta do bazy można w formie podstawowej lub przypisać mu indywidualne warunki współpracy.
Forma podstawowa to tylko Nazwa i adres, ewentualnie nr NIP, telefon, adres emailowy. Te dane zapisać można w dwojaki sposób:
Szczegółowe dane współpracy przypisać można z poziomu Kontrahenci -> dodaj kontrahenta
Oprócz danych podstawowych jakimi są nazwa, adres, NIP, dane kontaktowe, przypisać można indywidualne warunki współpracy, czyli
"Wklepywanie" setek pozycji z danymi jest procesem żmudnym i czasochłonnym, dlatego też do bazy kontrahentów w afaktury można dodać wszystkich swoich klientów jednym kliknięciem.
W tym celu wystarczy pobrać przygotowany wzór pliku Exel z poziomu dodawania nowego kontrahenta i uzupełnić go danymi a następnie załadować do programu.
Wówczas automatycznie wprowadzimy jednym kliknięciem wszystkich z wgrywanego pliku oraz utworzymy sobie bazę z indywidualnymi parametrami dla każdego z naszych klientów.
Budując swoją bazę klientów z indywidualnymi parametrami, które ustaliliśmy podczas negocjacji, niwelujemy ewentualną pomyłę wystawiając dokument dla danego klienta. Z automatu załadują się one na fakturę ( lub inny dokument) dane m.in
Jednym kliknięciem w "załaduj kontrahenta" umieścimy Nabywcę na dokumencie.
Zdecydowanie przyspieszy to fakturowanie.
Baza kontrahentów to też kontrola ustalonej wielkości sprzedaży. Po ustawieniu limitu system będzie kontrolować i informować, że limit sprzedaży dla danego kontrahenta został osiągnięty.