Styczeń|Luty|Marzec|Kwiecień|Maj|Czerwiec|Lipiec|Sierpień|Wrzesień|Październik|Listopad|Grudzień
Pn|Wt|Śr|Cz|Pt|So|Nd
ZGŁOŚ UWAGI
Proszę czekać...
Program do faktur online za darmo
Zaloguj
Utwórz konto
Aby przedłużyć ważność twojego konta należy dokonać płatności.
W przypadku problemów z płatnością, skontaktuj się z nami.
Afaktury.pl  >> Aktualności

Aktualności afaktury

Wróć do listy aktualności

Co nowego w programie do fakturowania

Mimo, że lato w pełni to jednak my nie odpoczywamy i wdrażamy nowe udogodnienia. 

Program do faktur afaktury.pl zyskał nowe, przydatne funkcje takie jak:

  • historia wpłat 
  • zapisz i wyślij
  • ukrywanie cen na zamówieniach i ofertach
  • blokada ponownego zapisu kontrahenta 
  • dokumenty powiązane
  • wybór domyślnego dokumentu  „wystaw dokument” oraz „listy dokumentów” 
  • grupowe zmienianie stawek vat i jednostek miar - w momencie wystawiania dokumentu 

 

1. Historia wpłat 

Każdy dokument można zaznaczyć jako opłacony w części lub całości. Płatność można również cofnąć. Do tej pory podgląd płatności był tylko w liście dokumentów po najechaniu na ikonkę $

Dzięki ostatniej aktualizacji, podgląd płatności dostępny jest w edycji dokumentów, pod podsumowaniem kwoty do zapłaty. 


 

 

2. Zapisz i wyślij - jeden przycisk dwie czynności. 

Najczęstszą metodą dostarczania dokumentu do klienta jest wysłanie go drogą mailową. 

Wiadomo też, że każde kliknięcie i przeładowanie strony to dodatkowy czas jaki trzeba poświęcić. I właśnie dlatego powstał przycisk „ Zapisz i wyślij”.

Widoczny jest on w menu górnym w każdym dokumencie, zarówno wystawiając fakturę, proformę, zaliczkę czy zamówienie lub ofertę. 

Po kliknięciu przycisku „Zapisz i wyślij” dokument zapiszę się oraz otworzy się okienko do wysyłki dokumentu na maila kontrahenta. 



 

3. Pokazywanie cen na dokumentach oferta i zamówienie 

Zamówienie i oferta są dokumentami nieksięgowymi. Niejednokrotnie nie trzeba na nich pokazywać cen. Do tej pory generując pdf mogliśmy ukryć ceny. 

W tym momencie w Ustawieniach->wygląd dokumentów można zaznaczyć na stałe, aby ceny pokazywały się na pdf lub nie. 




 

4. Kontrola przed podwójnym zapisem kontrahenta

Wprowadziliśmy automatyczne rozpoznanie zapisanego kontrahenta, dzięki temu nie będzie już sytuacji, że do bazy kontrahentów zapisani zostaną kilkakrotnie. Zatem można mieć włączony zapis danych nabywcy i w momencie dodawania dokumentu zapisze się tyko ten kontrahent, który jeszcze nie został wcześniej zachowany. 

 

5. Dokumenty powiązane

Oczekiwaną funkcją było powiązanie dokumentów. Bardzo często konwertujemy dokument w inny dokument, np. z oferty tworzymy proformę a następnie fakturę. 

Do tej pory nie było prostym zadaniem dojście, do pierwotnego dokumentu. 

Teraz po każdej takiej zamianie w edycji dokumentu, pojawia się informacja o tym z jakiego dokumentu utworzyliśmy inny. 

 

Konwertowanie dokumentu dokonać można z dwóch miejsc:

  • z edycji dokumentu







  • Z listy dokumentów 





Natomiast informacje o powiązanych dokumentach znajdujemy w edycji dokumentu, tuż pod historią wpłat. 







6. Wybór domyślnego dokumentu

Wchodząc w Ustawienia ->wygląd serwisu, oprócz zmiany kolorów, o którym pisaliśmy w poprzednim artykule, znajdziemy ustawienie domyślnego dokumentu oraz listy dokumentów. Oznacza to, że każdy indywidualnie może ustawić sobie dokument, który się otworzy po kliknięciu „wystaw dokument” oraz „lista dokumentów”.

Zatem, jeżeli najczęściej wystawianym dokumentem jest proforma to ustawiamy proformę i będzie to dokument, który otworzy się po wybraniu „ wystaw dokument. 









7. Szybka zmiana stawek vat i jednostek miar podczas wystawiania dokumentu 

Wystawiając dokument może zdarzyć się, że wybierzemy złą jednostkę miary czy stawkę vat. Przy pojedynczej pozycji nie ma problemu z poprawą na właściwą ale przy kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu już tak. 

W kolumnie „jm” oraz „vat” zauważyć można dodatkowy wybór, za pomocą którego zmienimy we wszystkich wierszach tabeli jednostkę miary oraz stawkę vat jednym kliknięciem. 




 

Najnowsze porady

Wewnętrzny błąd serwisu, kod E01. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
W przypadku tego błędu najczęstrza przyczyna, to zerwanie połączenia z internetem - odśwież swoją aktualną stronę www.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z nami.
Akcja została wykonana poprawnie.
Nie jesteś właścicielem tego elementu.
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E02. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.
Brak uprawnień do wykonania akcji.
To pole nie może być puste.
Brak wyników.
Podałeś błędny kod weryfikacyjny
Wewnętrzny błąd serwisu, kod E04. Prosimy o kontakt z obsługą techniczna.