Każda firma zarówno jednoosobowa działalność jak i duża spółka ma obowiązek przechowywania dokumentów. Dokumenty muszą być do dyspozycji urzędu przez 5 lat rozliczeniowych. Każdy dokument musimy być w stanie okazać na żądanie kontrolera.
Dokumenty możemy przechowywać online dzięki afaktury. To najlepszy, najwygodniejszy, najbezpieczniejszy i najtańszy sposób
Afaktury to nie tylko możliwość wystawienia dokumentu ale również możliwość jego zapisu i przechowywania w archiwum online. Każdy wystawiony dokument można zapisać do bazy. Tworzy się nam lista dokumentów, którą możemy podejrzeć, wydrukować, wygenerować PDF, duplikat nawet po wielu latach.
Aby zapisać dokument wystarczy kliknąć przycisz Zapisz dokument by zachował się on w archiwum programu.
Dzieki szybka i dokładnej wyszukiwarce odnajdziemy dokument nawet po wielu latach.
Obowiązek przechowywania dokumentów (ordynacja podatkową art. 86 § 1) to 5 lat. W archiwum serwisu afaktury dokumenty są dostępne przez cały okres trwania ważności konta. Po zaprzestaniu korzystania serwisu, zapisane dokumenty przechowywane są jeszcze przez okres 6 lat. Dzięki czemu mamy dostęp do całego archiwum w okresie możliwej kontroli skarbowej.