Długo oczekiwana ewidencja sprzedaży jako wydruk w pliku PDF jest już dostępna w naszym programie do wystawiania faktur i dokumentów online.
Ewidencja sprzedaży czyli zestawienie wszystkich transakcji dokonanych w programie afaktury.pl łacznie z podsumowaniem wszystkich stawek vat oraz wyliczeniem sum za wybrany okres dla wartości netto i brutto.
Ewidencja, która dla Państwa przygotowaliśmy daje nam możliwość wygenerowania zaznaczenia i wygenerowania takich dokumentów jak:
Faktura VAT
Pro-forma
Faktura zaliczkowa
Faktura korygująca
Rachunek
Oferta handlowa
W jakim celu dajemy do ewidencji funkcję zaznaczania ofert handlowych i proform skoro nie są to dokumenty sprzedaży księgowane ? - otórz stwierdziliśmy, że dzięki tej opcji każdy z nas będzie mógł przy okazji wykonać sobie szybkie zestawienie jak również prosty bilans dla tego typu dokumentów. Może to byc również wykorzystane do celów statystycznych ile danych rodzajów dokumentów i na jakie sumy tworzymy w naszej firmie.
Aby wygenerować dokument jakim jest ewidencja sprzedaży dla konkretnego typu dokumentu np faktury vat należy wejść w kategorię lista dokumentów i z prawej strony w górnym rogu kliknąć link o nazwie 'Wygeneruj ewidencje dokumentów'
Po kliknięciu otworzy nam sie okienko z wyborem typu dokumentu jaki chcemy wygenerować w PDF, zatem zaznaczamy jaki dokument nas interesuje (możemy zaznaczyć jeden, kilka lub wszystkie rodzaje dokumentów)
Kolejnym krokiem jest wskazanie zakresu czasowego jaki ma obejmować ewidencja sprzedaży w tym celu klikamy na datę początkową lub kalendarz wskazujemy od kiedy system ma pobrać wszystkie dane a następnie kliknąć datę końcową czyli do kiedy ewidencja ma być liczona. Następny krok to kliknięcie przycisku' Generuj' i odczekanie chwili (przy dużej ilości dokumentów oraz długim zakresie czasowym, może to chwile potrwać) po czym wyskoczy nam plik ewidencja sprzedaży w PDF, która możemy zapisać na komputerze lub od razu otworzyć celem jej podglądu.
Na utworzonym wydruku ewidencji sprzedaży znajdziemy takie dane jak:
- nazwa i adres naszej firmy
- nazwa dokumentu ' Ewidencja Sprzedaży'
- data wygenerowania, utworzenia dokumentu
- zakres czasowy jaki obejmuje dana ewidencja
- liczbę porządkową
- numer dokumentu
- typ dokumentu
- data wystawienia dokumentu
- nazwa odbiorcy
- NIP odbiorcy
- adres odbiorcy
- kwota netto
- wszystkie rodzaje stawek vat o ile są różne
- kwota brutto
- podsumowanie wszystkich transakcji w rozbiciu na netto, stawkę vat i brutto.
Jak zawsze czekamy na wszelkie uwagi i sugestie co do nowej funkcji
Zespół afaktury.pl