Nowe pobieranie danych z GUS zostało ponownie uruchomione we wszystkich dokumentach. Zmiana ich zaciągania podyktowana była wyłączeniem dostępu do starej wersji bazy danych przez GUS w kwietniu br.
Z informacji, które otrzymaliśmy bezpośrednio z GUS przyczyną było ograniczenie przesyłu tych danych dla osób niepowołanych i zwiększenie kontroli nad zasobami wychodzącymi.
Aby automatycznie wypełniały nam się dane kontrahenta w momencie wystawiania wybranego dokumentu, należy zalogować się do serwisu afaktury.pl. i wybrać dokument, który chcemy utworzyć.
Następnie w danych kontrahenta wprowadzamy tylko jego nr NIP i klikamy przycisk GUS, mieszczący się z prawej strony pola do jego wprowadzania.
Otwiera nam się okienko, w którym jedynie przepisujemy kod bezpieczeństwa i klikamy przycisk 'enter' lub klikamy przycisk Załaduj dane z GUS
Serwis automatycznie pobierze dane z bazy CEiDG przypisanego do wprowadzonego NIP i wprowadzi je do wypełnianego dokumentu np faktury.
- pełna nazwa podmiotu gospodarczego
- dane rejestracyjne firmy
- adres email (o ile kontrahent podał go i udostępnił podczas rejestracji swojej firmy)
Pobieranie danych kontrahenta, tylko na podstawie samego numeru NIP (Numer Identyfikacji Podatkowej) zdecydowanie przyspiesza wypełnianie wszystkich typów faktur oraz innych dokumentów w naszym serwisie.
Powoduje unikanie błędów w adresie oraz pełni funkcję sprawdzenia podstawowych danych tej firmy.
Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie firmy są jeszcze zarejestrowane w bazie GUS !
Dlatego sugerujemy zawsze sprawdzać poprawność pobieranych danych w ten sposób.
Jak zawsze pozostajemy do Państwa dyspozycji odnośnie pytań i sugestii dotyczących danej funkcji.